Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Turgay KANTÜRK

Daha Küçük Yazı Tipi Daha Büyük Yazı Tipi

OYUNCU SÖZLER

Çok uykusu vardı, genç prens Hamlet'in; ölümcül gecenin kanatlarıyla süslü, uçurumdan başka bir uçuruma uzanan. Hadi bitti diyelim karanlık, bitti huzursuz saatleri nilüferlerin, 'göl kıyılarına gel' diyordu, 'içime gel' diyordu bir güzeller güzeli.
Çok uykusu vardı, Hamlet'in; iğne yapraklı rüzgarlar biriktiriyordu, intikam böcekleri, külden kılıçlar. Düşleri sürgünde bir krallığın, soyu sopu bungun bir krallığın; sur cinayetleri, sus cinayetleri ve pus cinayetleriyle uyanmak içindi uykular, yüzsüz evliliklere küs.
(Aşk bitirmektir ağuyu dibine kadar, dibine kadar kalkmamak o yatak! ardan, sürmeyen filiz/erin aç bağrını kırbaçlayarak kaç kez; kana kan... ) Sahibinden kiralıktı saray; aşksız sevişmeler üzre, kalbe geçitsiz dehlizleriyle kötülüğün, süzülerek hayalet sislerin aşağılık apış aralarından, kentin ara sokaklarında yiterek, yırtarak güzeller güzeli iyiliğin kızlığını, deli gömleğinin o ak yazgısını kirleterek, arka odalarda beslenen düşmanı çekerek zincirlerinden; ah! o karabasan.
Çok düşü vardı, genç prens Hamlet'in; uyunmamış uykular kadar çoktular... Her ölüm kadar erken, her güneş kadar huzursuzdular. Horatio'ydu bir burç adı gibi kırılgan ve gizli aşık! kar çiçekleriyle yıkanan.
Zırhlı bir sevinç ordusuyla tan vakti, yitirilmiş utkular ve kösnül çobanlar ve her daim kör bilicisi avluların ve ötekinden kendine dipsiz kuyular ve kalp piyasası umudun ve bir düğün kadar tuhaf ve zalim siyasanın kanlı tacirleri ve gönüldeki park ıssızlığına ziyan ve yol geçen hanlarına teğet ve düztaban.
Oysa çok suçu vardı, genç prens Hamlet'in; başka kitaplarda, okunmayan.

Varlık, Aralık 2004, sayı 1167


 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa