Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Şiir Takviminde Bugün (19 Mart)


19 Mart 1997 - Eugéne de Guillevic öldü
19 Mart 1985 - Uluslararası PEN Merkezi Aziz Nesin'i onur üyeliğine seçti
19 Mart 1976 - Şükrü Enis Regü öldü
19 Mart 1950 - Edgar Rice Burroughs öldü

 

Eugène de GUILLEVİC (1907-1997)

5 Ağustos 1907 Carnac, Morhiban'da doğdu. Babasının asker olması nedeniyle çocukluğu Jeumont, Saint Jean-Bréveldy ve yukarı Ren-Faret'te geçti. Altkirich kolejinde beş yıl matematik öğrenim gördü. Alsace ve Ardenler'de maliye ile ilgili görevler yaptı. Maliye Bakanlığında yönetici oldu. François Billoux kabinesinde hazine ve bayındırlık işleriyle, Kuzey Afrika ekonomisi ve toprak düzelemesi ile ilgilendi. İspanya iç savaşından sonra komünizme ilgi duydu ve İkinci Dünya Savaşı sonrasında komünist parti üyesi oldu. Louis Aragon, Paul Eluard ve Robert Desnos ile birlikte, İkinci Dünya Savaşı sırasında, Almanların Fransa'yı işgali üzerine başlayan Fransız Direniş Hareketi'ne katıldı. Cezayir Soykırımı sırasında Fransız vatandaşlarına komünist parti dilekçelerini imzalatmak için yoğun çaba gösterdi. 1942'de Paris'e yerleşti. Sık sık Alsace ve Bretanya seyahatlerinde bulundu. 1967'de Ulusal ekonomi müfettişi unvanıyla emekli oldu. 19 Mart 1997'de Paris'te öldü.

Terraké adlı ilk kitabı yayımlandığında çok fazla ilgi gördü. Yakın arkadaşı Paul Eluard'a adadığı Exécutoire fazla ilgi görmedi. Yazarlar birliği ve 1975 yılında Mallermé Akademisi başkanlığı görevinde bulundu. Ulusal Edebiyat Merkezi'nde aktif görevler aldı. 1980 yılında Lucie Albertini ve Alain Vircondelet ile uzun bir söyleşi yaptı. Bu söyleşide yaşamından kesitler, çağın sanat anlayışını değerlendirme, siyaset ve kendi şiiriyle ilgili eleştirileri yer aldı. Bu söyleşi daha sonra Şiirle Yaşamak (Vivre en poésie) adıyla yayımlandı.

Yapıtları:
Terraké (1942)
Exécutorie (1947)
Gagner (1949)
Carnac (1961)
Euclidiennes (1967)
La ville(1969)
Du Domaine (1977)

Ödülleri:
1976 Struga Altın Çelenk Ödülü
Fransız Akademisi En İyi Şair Ödülü
1984'te Ulusal Büyük Şiir Ödülü

 


Şükrü Enis REGÜ (1923-1976)

1923'te Çankırı’da doğdu. Lise öğrenimini yarıda bırakarak çalışma hayatına atıldı. Doğan Kardeş dergisi yazı işlerinde sekreterlik, yöneticilik yaptı. Gazete ve yayınevlerinde çalıştı. Nebioğlu, Atlas yayınevlerinde gazetelerde çalıştı. Ankara'ya yerleşti, Ulus gazetesine çocuk sayfasını hazırladı. Yankı yayınevini kurdu.  19 Mart 1976'da İstanbulda öldü.

Şiirleri Serveti Fünun- Uyanış, Varlık, Fikirler, Güney, Hisar gibi dergilerde yayımlandı. Çocuk şiirleriyle tanındı. Çocukların dünyasına çocuksu bir duyarlılıkla yaklaştı. Şiirin yanı sıra masallar da yazdı, antolojiler hazırladı.

Yapıtları :
Buğu  (1942)
Yağmur (1944)
Canım Dünya (1945)
Elma Ağacı - çocuk şiirleri- (1971)
Onlar Çocuktu -ünlülerin yaşam öyküleri- (1972)
Günaydın Kuşu
Uyuyan Gölge


Edgar Rice BURROUGHS (1875-1950)

1 Eylül 1875'te Illinois eyaletinin Chicago kentinde doğdu. Uzun bir süre yazdığını yayımlatamayan yazar 1912 yılında yarattığı Tarzan tiplemesiyle bir anda ünlendi. Tarzan figürü önce dergilerde tefrika edildikten sonra 1914'te 'Tarzan of the Apes' adıyla kitap olarak yayınlandı. Bazi yapıtlarında Normal Bean, John Tyler McCulloch takma adlarini da kullandı. The Cave Girl, The War Chief, Beyond The Tarthest Star ve The Land That Time Forgot gibi rahat okunan romanları var. 19 Mart 1950'de öldü.

Sayfayı hazırlayan: Gülay Göyce

Bir Tarih Seçiniz:
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa