Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor

Haber Tarihi: 2017-04-29

Narlıdere Belediye Başkan Abdül Batur, 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste yarışmasının tanıtımı için Narlıdere Atatürk Kültür Merkezinde bir basın toplantısı düzenledi.




9. Aşık Mahzuni Şerif Beste yarışması tanıtım toplantısında bir konuşma gerçekleştiren Narlıdere Belediye Başkanı Abdül Batur, her yıl düzenledikleri Aşık Mahzuni Şerif Beste yarışmasının bu yıl ise 9.ncusunu düzenleyeceklerini ifade etti. Batur “Aşık Mahzuni’yi 17 Mayıs 2002 yılında kaybetmiştik. Aşık Mahzuni hayatı boyunca besteleri ile sazıyla sözüyle her zaman ezilen halkın yanında olmuştur. Ülkemizin çok sıkıntılı süreçlerden geçtiği bu dönemde Aşık Mahzuni’yi, onun fikirlerini, değerlerini hiçbir zaman unutturmayacağız ve unutturmaya çalışanların karşısında olacağız. Her yıl olduğu gibi bu yılda tek amacımız Aşık Mahzuni şerifin adını yaşatmak ve yeni ozanlar kazandırmak. Aşık Mahzuni felsefesini ve duruşunu gelecek kuşaklara aktarmaktır. Bu yılki Aşık Mahzuni anma etkinliklerimize 17 Mayıs Çarşamba günü saat: 18.00’da Narlıdere’de Aşık Mahsuni Şerif adına açtığımız parkta konuklarımız, beste yarışmamıza katılan yarışmacılar, Alevi Bektaşi derneklerimiz e vatandaşlarımız ile birlikte düzenlediğimiz anma programı ile başlayacağız. Aynı gün saat:20.30 itibari ile 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması’nın final gecesini düzenleyeceğiz. Bu sene Sayın Sabahat Akkirazı sevenleri ve dinlemek isteyenleri yarışmamızı izlemeye bekliyoruz çünkü kendisi hem konser vermek hem de jüri üyesi olarak bizimle birlikte olacak. Çağımızın Pir Sultan Abdalı olan Mahzuni Şerifi bir kez daha saygıyla anmak için herkesi Narlıdere’ye bekliyoruz” dedi.

Barış’tan, kardeşlik Ozanı
Narlıdere Alevi Bektaşi Kültürünü Tanıtma Derneği Başkanı Mustafa Aslan yaptığı konuşmada Narlıdere Belediye Başkanına teşekkür ederek “ Ülkenin içinde bulunduğu bu süreçte Mahzuni ve Mahzuni düşüncesi çok önemli. Bu ülkede barış’tan, kardeşlikten ve hoşgörüden bahseden ve mücadele eden Mahzuni gibi bir ozana her gün daha da fazla ihtiyaç duyulduğunu hissediyoruz. Aşık Mahzuniyi Narlıdere’de yaşatmak için büyük çaba gösteren Narlıdere Belediye Başkanı Abdül Batur’a ve emeği geçenlere teşekkür ediyorum” dedi.

Aşık Mahzuni ruhuyla
9. Aşık Mahzuni Şerif Beste yarışması jüri başkanı ve Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuarı Öğretim Görevlisi Dr. Gani Pekşen basın toplantısında yarışmanın detayları ve katılım koşulları ile ilgili bilgiler verdi. Pekşen “ Mahzuni Şerif adını her yıl anmak ve adına beste yarışması düzenlenmesini yalnızca Narlıdere Belediyesi gerçekleştiriyor. Belediye Başkanımızı can-ı yürekten kutluyorum. Bu çok önemli bir yarışma çünkü yarışmaya katılacak olan beste sahipleri Aşık Mahzuni ruhuyla, hayata bakış açısı ve felsefesi ile saz olup, söz olup insanlara ulaşıyorlar. Aşık Mahzuni ve onun değerleri yaşamaya devam ediyor. Tüm katılımcılılara şimdiden başarıla diliyorum” dedi.

17 Mayıs 2017 Çarşamba günü Narlıdere Atatürk Kültür Merkezinde finali gerçekleştirilecek olan yarışmaya katılmak isteyenlerin Narlıdere Belediyesine eserleri ile birlikte başvurması gerekiyor. Katılım koşulları ile ilgili detaylı bilgi isteyenler www.narlidere-bld.gov.tr

İnternet adresinden veya 232 alan kodlu 238 87 44 numaralı telefonlardan gerekli bilgileri alabilirler. 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste yarışması için son başvuru tarihi 08 Mayıs 2017 Pazartesi saat: 17.30. Bu tarihe kadar katılımcıların eserlerini Narlıdere Belediyesine ulaştırmaları gerekiyor. Narlıdere Belediyesi posta adresi Mithatpaşa Caddesi No:447 Narlıdere /İzmir

Ödüller
9. Aşık Mahzuni Beste Yarışması ödülleri ise şöyle belirlendi.
1.ncilik ödülü 5.000 TL, 2.ncilik ödülü 3.000 TL, 3.ncülük ödülü 1.500TL.
Mansiyon dalında 2 kategoride ödül verilecek. Bunlardan Mansiyon bağlama 1.000 TL, Mansiyon ses dalında ise ödül 1.000 TL olacak. Ayrıca finale kalan beş esere 400 TL para ödülü verilecek.


Katılım Koşulları
Yarışmaya katılacak eserler, kaset, cd, dvd formatlarında görüntülü veya sadece sesin kaydedildiği demo halinde, Narlıdere Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne elden imza karşılığında veya iadeli taahhütlü posta yoluyla iletilmesi gerekmektedir.


Eserler kapalı zarf içinde adı, soyadı, rumuz, adres, ev-iş cep telefon numaraları ve mail adresleri açık şekilde yazılarak teslim edilecektir. Her sanatçı istediği kadar eserle başvurabilir. Eserin çalıntı çıkması halinde sorumluluk, eseri gönderen kişiye aittir. Daha önce bu ve herhangi bir yarışmaya katılanlar, yeni eserler ile de katılabilirler. Ön eleme veya finale kalan eser icracılarına herhangi bir yol ve konaklama masrafı ödemesi yapılmayacaktır.


egedesonsoz.com

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa