Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Turgay KANTÜRK

Turgay KANTÜRK Şiirleri İçin Tıklayın



Turgay KANTÜRK (1961-  )

19 Haziran 1961’de İstanbul’da doğdu.  1990’da MSÜ Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü Oyunculuk Ana Sanat Dalı’ndan mezun oldu. Daha okul sırasında oyuncu olarak çalışmaya başladı. Dormen Tiyatrosu ve Yeditepe Oyuncuları’nda sahne aldı, sinema filmlerinde yönetmen yardımcısı ve oyuncu olarak çalıştı. Halen Bakırköy Belediye Tiyatroları’nda oyuncu ve yönetmen olarak çalışmakta, yönetim kurulu üyesi ve genel sanat yönetmeni yardımcılığını sürdürmekte. 1999-2004 yılları arasına TRT 2’de "Okudukça" adlı programı sundu. Eski’z, Hamlet ve No dergilerinin yayın yönetmenliğini üstlendi.

İlk şiirleri 1981’de Oluşum dergisinde yayımlandı. Sonraları Gösteri, Argos, Şiir Atı, Yasak Meyve, Sanat Olayı, Varlık, Türk Dili, Yazko Edebiyat gibi birçok dergide yazı ve şiirleri yayımlandı. Ressam İbrahim Çiftçioğlu ve tasarımcı Savaş Çekiç’le ortak Alfabe Meleği (1995) adlı çalışmayı gerçekleştirdi. Yazdığı kimi şiirsel metinleri Tuzak Kitap adıyla yayınladı (2000). Kısa öyküleri Hayat Siyah Ölüm Beyaz (2004) adıyla yayımlandı. Varlık dergisi için Selim İleri’yli birlikte Yaşar Nabi’nin Varlığı (2004) adlı seçkiyi hazırladı. "DNM" başlığı altında toplamayı düşündüğü yazılarının ilk kitabı Yanlış At (2005) adıyla yayımlandı.

Yapıtları: 
İlk Gibi Son (1991)
Siyah Eşya (1994)
Ay için Küçük Şeyler (1996, Şenol Yorozlu’nun desenleriyle)
Öteki Sahne (1996)
Göl Felaketleri (1997)
Seçme Şiirler (1999)
Alacakaranlık
Tuzak Kitap
Nabi’nin Varlığı (2004)
Hayat Siyah Ölüm Beyaz (2004)
Yanlış At (2005) Selim İleri ile birlikte

Ödülleri:
1983 Hürriyet-Gösteri Dergisi Şiir Ödülleri -ikincilik-
1991 Behçet Necatigil Şiir Ödülü / İlk Gibi Son ile

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa