Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı

Haber Tarihi: 2017-05-04

Sarıyer Belediyesi’nin düzenlediği, ortaokul, lise ve yetişkin kategorisinde toplam 661 öykünün yer aldığı ‘Fakir Baykurt Öykü Yarışması’ sonuçlandı.




Edebiyata verdiği önemle adından sıkça söz ettiren Sarıyer Belediyesi’nin düzenlediği ‘Fakir Baykurt Öykü Yarışması'na Türkiye'den ve Avrupa’dan, öykü yağdı. Amatör yazarların büyük ilgi gösterdiği yarışmada;
‘Yetişkinler’de; Nilüfer Küçükçavdar; ‘İçeri Giren’ ile, ‘Lise Öğrencileri’nde Ayşenur Koşucu; ‘Yıldızlar Da Üşür’ ile Ortaokul Öğrencileri’nde Zeynep Berfin Güngör; ‘İmkansız’ ile birincilik ödülüne layık görüldü. Kazanan isimler 14 Mayıs’ta ‘Sarıyer Edebiyat Günleri’nde gerçekleşecek törenle ödüllerine kavuşacak.



2017 Fakir Baykurt Öykü Yarışması’nda dereceye giren yarışmacılar:


6. Sarıyer Edebiyat Günleri kapsamında düzenlediğimiz “Fakir Baykurt Öykü Yarışması”na 1.Kategoride (Ortaokul) 64, 2.Kategoride (Lise) 56, 3.Kategoride (Yetişkinler) 541 olmak üzere toplam 661 öykü ile katılım olmuştur.

Seçici Kurulun yaptığı değerlendirme sonucunda dereceye giren yarışmacılar ve öyküleri;

YETİŞKİNLER KATEGORİSİ


1) Adı Soyadı : Nilüfer Küçükçavdar
Eser Adı : İçeri Giren
Ödül Gerekçesi : Yanılsamanın ve yabancılaşmanın egemen olduğu, insani değerlerin makyajlanıp tüketim kültürünün vitrinine sunulduğu bir sistemde, bireyliğini elde edememiş bir burjuva kadınının iç dünyasını başarıyla yansıttığı, anlatımındaki ince ironi, Türkçe’yi ve öykü dilinin olanaklarını iyi kullandığı göz önüne alınarak birinci seçilmiştir.

2) Adı Soyadı : Mehmet Emin Taşdelen
Eser Adı : Şimdiki Evveli Tekrarlıyor
Ödül Gerekçesi : Savaşın çirkin ve acımasız yüzünü canlı, çarpıcı bir biçimde betimlemesi, olayların ağırlığına yaslanmaktan çok, yazınsal dile verdiği önem, anlatımının ritmi, ayrıntı işçiliği, özgün kurgusu değerlendirilerek ikinci seçilmiştir.

3) Adı Soyadı : Sibel Gögen
Eser Adı : Albatros
Ödül Gerekçesi : Anlattığı dünyadan, kıyı insanlarının yaşamlarından bir kesit sunarken, konuya egemen olması, betimlemelerindeki canlılık, doğallık, Türkçe’yi başarıyla kullanması, anlatımındaki akıcılık gibi özellikler gerekçelendirilerek üçüncü seçilmiştir.

Mansiyon Ödülü

Adı Soyadı : Meliha Yıldırım
Eser Adı : Batık Bir Kıl
Ödül Gerekçesi : Öykülerde çok işlenmemiş bir meslek alanına girerek ağdacı bir kadının iç dünyasını, onun giderek sıradanlaşan hayatını sorgularken, işlevsel ayrıntıları başarıyla kullanması ve Türkçe’ye gösterdiği özen dikkate alınarak mansiyona layık görülmüştür.

Tarık Akan Özel Ödülü

Adı Soyadı : Yılmaz Okyay
Eser Adı : Yol
Ödül Gerekçesi : Kara mizahla ve fantastik unsurlarla desteklenmiş bir öykü. Her türlü fiziksel kusur aşılabilir; ama insanın en büyük kusuru savaşma kusurudur, acı ve yıkım getirir, bunu aşmanın yolu zordur ama mümkündür. Öykünün bu önermeyi bize didaktik bir tuzağa düşmeden kendi olanaklarını kullanarak iletebildiği görüşüne varılmış ve ‘Tarık Akan Özel Ödülü’ne değer bulunmuştur.

LİSE ÖĞRENCİLERİ KATEGORİSİ

1) Adı Soyadı : Ayşenur Koşucu
Eser Adı : Yıldızlar Da Üşür
Ödül Gerekçesi : Gözlem gücü, betimleme ve öyküleme yeteneği, anlatımındaki fantastik unsurlar ve dili kullanmadaki becerisinden dolayı birinci seçilmiştir.

2) Adı Soyadı : Beyza Tınmaz
Eser Adı : Kurabiye Kokusu
Ödül Gerekçesi : Kimsesiz bir çocuğun sokağın ağır koşullarında verdiği yaşam mücadelesini, duygu ve düşüncelerini öykü diline dönüştürme becerisinden, anlatımındaki doğallık ve dile gösterdiği özenden dolayı ikinci seçilmiştir.

3) Adı Soyadı : Tuana Çelik
Eser Adı : Karanlığın Çocukları
Ödül Gerekçesi : Bir lise öğrencisinin duygularını, ruhsal sorunlarını dile getirirken gerilim ve merak duygusunu diri tuttuğu, okuru öykünün içine çekerken zekice bir oyun kurduğu için üçüncü seçilmiştir.

Mansiyon Ödülü

Adı Soyadı : Buket Muştucu
Eser Adı : İçimizdeki Cam Kırıkları
Ödül Gerekçesi : Büyük kente göç sorununu işleyen, kurgusu ve canlı betimlemeleriyle umut vaat eden bir öykü; mansiyon ödülüne değer bulunmuştur.

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ KATEGORİSİ

1) Adı Soyadı : Zeynep Berfin Güngör
Eser Adı : İmkânsız
Ödül Gerekçesi : Anlatımındaki renklilik, çerçeve anlatım, öykü kişilerinin sahiciliği ve içtenliği,dilinin akıcılığı, başarılı kurgusu nedeniyle birinci seçilmiştir.

2) Adı Soyadı : Doğa İdil Kumru
Eser Adı : Renklerin Dansı
Ödül Gerekçesi : Görme engelli bir çocuğun duygu ve düşüncelerini öykülemeyi başardığı ve Türkçeyi kullanmada gösterdiği özen için ikinci seçilmiştir.

3) Adı Soyadı :
Kardelen Diken
Eser Adı : Bazen Erken Büyürsün
Ödül Gerekçesi : Tarihin hayatımızdaki yerini ve önemini öykü sanatının sınırlarından taşmayan bir duyarlılıkla işlemeyi başardığı için üçüncü seçilmiştir.

Mansiyon Ödülü

Adı Soyadı : Merve Miray Şayan
Eser Adı : Yetimhanedeki Azra
Ödül Gerekçesi : Duygu yoğunluğunu ve bireyin iç dünyasını başarılı bir biçimde yansıttığı için mansiyon ödülüne layık görülmüştür.

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa