Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Yıllıklar » Şiirimizde 2003 Ufuk Turu / İhsan ÜREN » 1- ŞİİRİMİZDE 2003 UFUK TURU

1- ŞİİRİMİZDE 2003 UFUK TURU


Şiirimizde Ufuk Turu 5 yılı doldurdu. Bu tur altıncı… Öyleyse sarılalım kaleme… Gerçi, şiir üzerine üretilen her şey şiirin karmaşık yapısını bırakın, şiirin tanımını bile içinden çıkılamaz bir duruma sokuyor. Tehlikeli sularda yüzüyoruz! Bu durumda ne yapabiliriz?

Şiirimiz üzerine konuşmak tekinsiz bir davranış! Kimse, neyin, ne kadar bilindiğini ya da bilinmediğini bilmiyor! Herkes, kavram bunalımında. Net doğrular bilinmiyor. Yargılarda keyfilik sürüyor… Sonuçlandırılmış ortak noktaların kategorilere ayrıştırılması sona erdirilmemiştir.

2003 yılının ilk aylarında dergiler yıllıkların mukayeseli karşılaştırılmasına ayrılmıştır. Mehmet H. Doğan’ın yıllığı başarılı bulunmuş, Veysel Çolak; söylediklerinin aksine yeterli titizliği göstermediği için bol kepçe davranışıyla bu ne perhiz ne lahana turşusu dedirtecek seviyelere gelmiştir; gelmiştir, çünkü eleştiri yazılarında söylediği kriterlere ilk önce kendisi uymamış, söylediklerini çiğnemiştir. Böylece Mehmet H. Doğan’ın iki katı şair seçmiş. Benim seçtiğim şairlerin yarısı kadar fazla şair seçerek, herkese şirinlik muskası dağıtmıştır.

Çolak, bu yıl da aynısını yapmış; 153 kişiden şiir seçmiş! Ölçütsüzlük, ölçü olursa böyle olur! Mehmet H. Doğan; bu yıl sanıyorum daha arı duru şiirler seçmiştir, 83’ü 70-75‘e indirecektir. Bense 100 sayısını baz aldığım için göreceli de olsa 100’ün birkaç aşağısı ya da yukarısı şairle işi bağlıyorum.

Mehmet H. Doğan’ın yıllığı çıktıktan sonra döküm hesapları yapılır. Geçen yıl, bu günlerde medyamızın ne denli bağımlı olduğu acı bir biçimde görüldü. Savaş taraftarı bir güruh; tarih, gelenek, komşuluk gibi önemli öğeleri aldırmaksızın kullanan medyamızın teslimiyetçi tavrı nedeniyle boynumuz az mı bükük gezdik!

Bursa’da kitap fuarı iyi bir düşünce; çok işime yaradı. Eksik gedik kapattık, biraz da fazla açıldık sanırım. Son 4-5 yılın eksik şiir kitaplarının önemli bölümünü tamamladım. Her yılın 2-3 ayı batan dergilere, yeni çıkan dergilere ayrılır, durum saptanır. Bu yıl yeni çıkan dergiler umut verdi. Aries, Yasakmeyve, Geceyazısı... Bakalım, daha neler göreceğiz. Bursa’da, çıkan üç beş dergiye ulaşmak istiyorum. Sürekli olacaklarına inancım olmasa da.

Yılın ilk şiir kitabı Gülten Akın’ın YKY.den çıkan Uzak Bir Kıyıda’sı oldu. 20 Ocak 2003’te almışım. Armağan olarak gelen ilk imzalı kitap; Osman Serhat Erkekli’nin Yerlere ve Göklere Dair adlı, 31 Ocak 2003 tarihli kitabıdır.

Her yıl 15/ 20 imzalı şiir kitabı alırım. Şair dostlar sağ olsun! Yüce gönüllüdürler. Hepsine adlarını, yapıtlarını yazarak teşekkür etsem olmaz mı? Çağdaş Keçeci: Sevda ve Nem, Virtüel Y. Mart 2003; Altay Ömer Erdoğan: Taş(ra) Baskısı, İlya Y. Nisan 2003; Ahmet Ada: Gökyüzünün Fıskiyesi, Islık Y. Mayıs 2003; Selami Karabulut: İz ve Kaçak, Ses Y. Mart 2003; Sabahattin Yalkın: Güneş Yarıyı Geçince, Gerçek Sanat Y. Mayıs 2003; Şerif Mantu: Aşk’a Zeyl, Elma Y. Nisan 2003; Mehmet Sarsmaz: Sözcükbilim, Teos Y. Ağustos 2003; Hüseyin Peker: Ateşin Zilleri, YKY. Ağustos 2003; Arzu K. Ayçiçek: Menekşeli Avlular, Gerçek Sanat Y. Eylül 2003; Nuri Demirci: Soldan Dördüncü Aralık, YKY. Ekim 2003; Osman Serhat Erkekli: Ruhun Şehveti, (C) Y. Mayıs 2003; Hakan Cem: Susmanın Ötesi, Sardes Y. Kasım 2003; Ozan Çılgın: Kötü Zamanlar Tragedyası, Mayıs Y. Kasım 2003; Nesrin Kültür Kiraz: Çikolata Teli, Mayıs Y. Kasım 2003.

İhsan ÜREN

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa