Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Yıllıklar » Şiirimizde 2005 Ufuk Turu / İhsan ÜREN » 2- 2005 Şiir Ödülleri:

2- 2005 Şiir Ödülleri:


1- 2005 yılı Yunus Nadi Şiir Ödülü’nü Zamansız’la Ali Püsküllüoğlu ile Lanettayin’le İsmail Uyaroğlu paylaştı    

2- Antalya, 9. Akdeniz Altın Portakal Şiir Ödülü’ne Beni Hiç Göremezsin isimli kitabıyla Yücel Kayıran layık görüldü. Mehmet H. Doğan, Güven Turan, Haydar Ergülen, Mehmet Taner, Orhan Koçak’tan oluşan seçiciler kurulu, “İçerdiği yoğun düşünsel ve ruhsal gerilime en uygun şiirsel biçim arayışıyla, yılın en dikkat çekici şiir toplamı (kitabı) olması” gerekçesiyle Yücel Kayıran’ı ödüle değer gördüğünü açıklandı.

3- İkinci Ş. Avni Ölez Şiir Ödülü Özlem Tezcan Dertsiz’in. Ruşen Hakkı, Prof. Cengiz Ertem, Ahmet Özer, Mehmet Yaşar Bilen, Burhan Günel’den oluşan ödül kurulu; Özlem’in Şimdi Gitsem Güz adlı şiir kitabına verdi.

4- Ruşen Hakkı adına düzenlenen şiir ödülü yarışması Özlem Tezcan Dertsiz’in Şimdi Gitsem Güz kitabına birincilik, Abdullah Şanal’ın Milenyum Şarkıları’na ikincilik, İlhan Karaman’ın Bir Yalnız Adam kitabına üçüncülük ödülü verdi.

5- Rıfat Ilgaz’ın anısına düzenlenen şiir yarışmasında Betül Dünder, Su Atlası adlı şiiriyle ödüle değer bulundu. Jüri Özel Ödülü Onur Akyıl’a, Başarı Ödülü İsmail Cem Doğru’ya verildi. Betül Tarıman, Zeynep Uzunbay, Müslim Çelik, Turgay Fişekçi, Aydın Ilgaz’dan oluştu seçiciler kurulu.

6- Edebiyatçılar Derneği’nin düzenlediği 2. Didim Uluslararası Sanat ve Edebiyat Günleri’ninde, Cevat Çapan Onur Yazarı seçildi. 22 Temmuz Cuma günü adına düzenlenen şiir akşamında Turgay Fişekçi ve Hakan Savlı; Cevat Çapan şiiri üstüne konuştular.

7- Mayıs Yayınları’nca bu yıl onuncusu düzenlenen Arkadaş Z. Özger Şiir Ödülü Sinan Oruçoğlu, ve Cuma Duymaz’a verildi. Cuma Duymaz’ın Avunma Mevsimi, Sinan Oruçoğlu’nun Çirkin Ağacı dosyaları arasında paylaştırıldı. Nigâr Okyay’ın Tuz İskelesi dosyasıyla, Betül Dünder’in Ayna Yorgunluğu dosyasına Jüri Özel Ödülü verilmesine karar verildi.

8- Behçet Necatigil Şiir Ödülü: Füsun Akatlı, Cevat Çapan, Mehmet H. Doğan, Haydar Ergülen, Doğan Hızlan, Hilmi Yavuz, Tahsin Yücel’den oluşan seçiciler kurulu; Akif Kurtuluş’un Herkes Gitmiş’i ile Betül Tarıman’ın Yol İnsanları arasında paylaştırdı.

9- Kuşadası Eğitim ve Geliştirme Vakfı’nın düzenlediği Sunullah Arısoy Şiir Ödülü’nü Ayten Mutlu’nun Uzun Gemide Akşam adlı şiir dosyası kazandı.

10- 2005 yılı Yaşar Nabi Nayır Gençlik Şiir Ödülü’nü; 1980 Van doğumlu Alper Gencer aldı. Alper, İ. Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nden yeni mezun oldu.

11- Romanya’da 15-21 Eylül tarihleri arasında düzenlenen 4. Uluslararası Edebiyat Günleri’ne katılan Cengiz Bektaş iki ödülden biri olan Ovidius Festival Ödülü’nü aldı.

12- 8. Nusret Erman Şiir Ödülü’nü Mustafa Fırat’ın Yom Yayınları’ndan çıkan Lalezar adlı şiir kitabı aldı.


İhsan ÜREN

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa