Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Özkan MERT

Özkan MERT Şiirleri İçin Tıklayın


Özkan MERT (1944-  ) 
 
21 Ekim 1944'te Erzurum'da doğdu. İzmir Namık Kemal Lisesi'ni bitirdi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Sinoloji bölümüne yazıldı, fakat devam etmedi. Bir süre  TEK'de topoğraf olarak çalıştı. "Kuracağız Her Şeyi Yeniden" adlı ilk kitabı yayımlandı. (1969) Kitap toplatıldı. Bu kitap yüzünden mahkum edilince yurt dışına gitti. Almanya'da, Germershein kentinde bir dilokulunda öğrencilik yaparken, kaçak olarak da çalışmaya başladı. On aylık Almanya serüveninden sonra isveç'e geçti. Gemicilikten aşçılığa, çilek toplayıcılığından hastabakıcılığa ve öğretmenliğe kadar pek çok işte çalıştı. Lund Üniversitesinde Drama!Tiyatro/Film derslerini izledi. 1981 yılından bu yana program Yapım ve sunucusu olarak çalıştığı isveç Radyosundan, 2004 yılında istifa ederek kendini tümüyle yazmaya verdi. 2006 yılında isveç Devlet Tiyatrosunda, Uluslararası Kültür ve Tiyatro Projeleri Yönetmeni olarak çalışmaya başladı. Şu anda bu görevini sürdürüyor. Türkiye Yazarlar Sendikası, Edebiyatçılar Derneği,Türk PEN Yazarlar Derneği, isveç Yazarlar Birliği, isveç Pen Kulübü tutuklu yazarlar komitesi, isveç Gazeteciler Sendikası, isveç SIF sendikası üyesi.

60 kuşağının protestocu, atılgan, coşkulu, önde gelen şairlerindendir. İlk kitabı 'Kuracağız Her şeyi Yeniden' ile adını duyurdu ve bir anda üniversite gençliğinin sesi oldu. 1970'te Ant Dergisi'nde Ataol Behramoğlu, İsmet Özel ve Süreyya Berfe'nin başlattığı çıkış hareketine katıldı. Toplumcu gerçekçi şairler arasında yer aldı. Uzun ve soluklu şiirleri, benzetme, metafor zenginliği ve tema çeşitliliğiyle dikkat çeken şiirleri Ant, Devrim, Dönem, Evrim, Halkın Dostları, Türk Solu dergilerinde şiirleri yayımlandı. 1970'li yılların başında kendisiyle birlikte sürgüne gönderilen 'Dil'inin yeni olanaklarını araştırdı. Yeni 'Dilsel ülkesinde' başından beri sürdürdüğü yaşamla kucaklaşan militan çizgisini evrensel boyutlara taşıdı. Çin'den Afrika'ya, Akdeniz'den Baltık'a uzanan bir şiir coğrafyasında, zengin. çalkantılı ve renkli imgelerle dolu, yarına açık bir 'NEHiR şiiR'in temsilcisi oldu.

Yapıtları :
Kuracağız Her Şeyi Yeniden
Kırlangıçlar Kırlangıçlar
Irgatoğlu Atcalı Mehmet
Işte Hayat, Işte Ölüm ve Tarih
Stockholm'de Mavi Saatler
Dünya Çarpıyor Yüzüme (Toplu Şiirler)
Allah ve Tango
Mozart ve Akdeniz
Bir Irmakla Düello Ediyorum
Sürgün Şarkıları
Kentlerin Senfonisi
Gelincikya

Ödülleri
1990 Yunus Nadi Şiir Mansiyon Ödülü
1990 İlhan Demiraslan Şiir Büyük Ödülü
2007 Cemal Süreya Şiir Ödülü / Gelincikya ile - Eren Aysan ile paylaştı-


 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa