Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Oya UYSAL

Oya UYSAL Şiirleri İçin Tıklayın
Oya UYSAL (1952-  )

İstanbul'da doğdu. Mecidiyeköy Lisesi'ni bitirdi (1971). 1992'de bankadan emekli oldu.
İlk şiiri 1968 yılında yayınlandı. Şiirleri Yazko Edebiyat, Varlık, Adam Sanat, Milliyet Sanat, Yeni Biçem, Yaşam İçin Şiir, Gösteri, Sesimiz, Güney, Kıyı, Düşler, Şairin Atölyesi, Eşik, Antika Sanat, Yaratı, Karşı Edebiyat, Türk Dili Dergisi'nde yayımlandı...
Oya Uysal bir şiir tutkunu hüzünle sevginin bütünleştiği şiirlerinde kadının iç dünyasını irdeliyor. Tutkuyla nakışlanmış bir erotizm. İroni, mizah, dozunda bir argo. Akılcı olduğu kadar da romantik. Bireysellikten yola çıkarak genişleyen, toplumu sorgulayan sıcak, aydınlık şiirler yazdı.


Yapıtları :
İkili Düşünceler (1972), Büyük Düşlerin Türküsü (1974), Savaş Çocukları (1976), Elim Sende Ayışığı (1994), Yıldız Kokuyordu Gökyüzü (1994), Uçuruma Düşen Nehir (1997)


Ödülleri :
Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü (1977)

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa