Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

İlhan KARAMAN

İlhan KARAMAN Şiirleri İçin Tıklayın



İlhan KARAMAN (1948-2008)

23 Mart 1948'de Artvin Borçka'da doğdu. İlkokulu Borçka’da, ortaokulu Rize Pazar'da, liseyi Karabük'te okudu. İstanbul İktisadi Ticari İlimler Akademisi'nden mezun oldu. Karabük Demir Çelik Fabrikaları'nın değişik kademelerinde yirmi yıl görev yaptı. Fabrikanın özelleştirilmesi üzerine Kültür Bakanlığı Kütüphaneler Genel Müdürlüğü'ne bağlı olarak Keçiören Kütüphanesi'ne memur olarak atandı. Karabük İl Kültür Müdürlüğü'nde bulundu. Batı Karadeniz Ekspres ve sonrasında ise Safranbolu Ekspres Gazetelerimizde köşe yazarlığı, BRTV’de,  Magic FM’de, Radyo Tek ve Radyo Activ’de uzun süre programlar hazırladı ve sundu. 1999'da emekli oldu ve Antalya’ya yerleş. 8 Ağustos 2008'de Hopa'da kalp krizi sonucu öldü.

Şiirleri ve yazıları 1967 yılından bu yana Kıyı Sesimiz, Yeni Olgu, Yaba/Öykü, Karşı Çağdaş Türk Dili, Bilim ve Sanat, İmece Dört Eylül, Edebiyat Sanat 81, Şiir Okulu, Minerva, Dönemeç, Yamaç, Dönem, Düşlük Kiraz, Aykırı Sanat, Ardıçkuşu Berfin Bahar gibi ulusal, Söyleşi, Söyleşi Sanat, Yöre, Pota, Ekin, Tay, Bölgenin sesi, Karabük İçin el ele, Batı Karadeniz Ekspres, Müze Kent Safranbolu ,Özgür Kocaeli gibi yerel gazetelerde ve dergilerde yayımlandı. Toplumcu şiir akımını benimsedi, insan gerçeğinden hareketle toplumsal irdelemelerde bulundu, ürünlerinde sosyalist-gerçekçi sanatın örneklerini verdi. Anadolu'nun sıcak, sevecen sesini yalın bir dille dizelerine aktardı.  

Yapıtları:
Ne Varsa Yüreğimizde (Şiir, Gerçek Sanat Yayınları, İstanbul 1992 )
Kül Rengi Duygular (Şiir, Prospero Yayınları, İstanbul 1998)
Düş Yakamdan Deliliğim (Şiir, Prospero Yayınları, İstanbul 1998)
Zaman ve Ötesi (düz yazı)

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa