Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Fergun ÖZELLİ

Fergun ÖZELLİ Şiirleri İçin Tıklayın



 Fergun ÖZELLİ (1955- )

01.10.1955'de Ilgaz’da doğdu. İlkokul, ortaokul ve liseyi, sırasıyla Seferihisar 11 Eylül İlkokulu, Seferihisar Ortaokulu, İzmir Atatürk Lisesi’nde okudu. Yüksek öğrenimini ise 1979 yılında Ege Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun olarak tamamladı.  İzmir'de çeşitli özel şirketlerde mali işler yöneticisi olarak çalıştı. Halen, İzmir’de özel bir şirkette çalışıyor.

İlk şiirleri Dönemeç ve Yusufçuk dergilerinde yayimlandi. Şiirleri, şiir üzerine yazıları, ve tek şiir incelemeleri Türk Dili, Türkiye Yazıları, Sanat Olayı, Akatalpa, Yarin, Broy, Sombahar, Ayrım, İzlek, Varlık, Adam Sanat, Pencere, Kunduz Düşleri, Şiir Odası, küçücük, Yeni Biçem, Dize ve İnsan gibi dergilerde yayımlandı.  küçücük, Körfez ve Dilizi dergilerinin yayın kurullarında yer aldı. Pencere dergisinin İzmir Temsilciliğini yürüttü. “Aşkiya” adlı üçüncü şiir kitabıyla 1998 yılında, Türk Tabibler Birliği Behçet Aysan Şiir Ödülü'nü Ünal Ersözlü ile paylaştı.

Yapıtları :
Buralardan Gitmeliyim 1985 (Gündem Yayınları)
Yirmi Dört Satır Yalnızlık 1990 (Ayrım Yayınları)
Aşkıya 1997 (Piya Kitaplığı)
Kilitli Defter 2005 (Şiirden Yayınları)

Ödülleri :
Behçet Aysan Şiir Ödülü (1998)

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa