Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Fadıl OKTAY

Fadıl OKTAY Şiirleri İçin Tıklayın



Fadıl OKTAY (1961- )

1961'de Lefkoşa’da doğdu. İlkokulu Ankara'da Kavaklıdere'de, orta öğrenimini Çankaya Lisesi’nde tamamladı. Londra’da Cambridge School of English’te İngilizce dil kursuna katıldı. Kurs sonrası Londra’da South East London College ‘de bilgisayar programcılığı alanında 1.5 yıl eğitim aldı. Türkiye’ye dönüşte Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'ne kaydoldu. İki yıl devam ettikten sonra geçim sıkıntısı nedeniyle üniversite öğrenimini yarıda bırakıp iş yaşamına atıldı. Daha sonra aynı üniversitenin Yunan Dili ve Edebiyatı bölümüne girdi. Bir süre sonra aynı nedenle buradaki eğitimin de yarıda bırakmak zorunda kaldı. Saudi Arabistan'da, İngiltere’de, Kıbrıs’ta , İsrail’de, ve Türkiye’de eğişik firmalarda tercümanlık, Dış Ticaret Müdürlüğü gibi görevlerde bulundu. Halen bir firmada Dış Ticaret Müdürü olarak görev yapıyor. 2003 yılında Ahmet Duran ile Hayal Yayıncılık’ı kurdu, 1.5 yıl Hayal Dergisi’nin Genel yayın Yönetmenliği’ni üstlendi.  Çağdaş Şair ve Yazarlar Derneği’nin kurucuları arasında yer aldı. Halen derneğin Kurucu Genel Başkanlığını yürütüyor.  Ankara 1.Çankaya Şiir Festivali gerçekleşmesine katkı verdi ve Ergin Günçe Şiir Ödülleri’nin kurulmasına yoğun emek harcadı. Ankara'da yaşıyor, bekar ve bir kız çocuğu babası, Çağdaş Şair ve Yazarlar Derneği’nin yayımladığı Çağdaş Günce adlı edebiyat dergisinin Genel Yayın Yönetmenliği görevini sürdürüyor.

Son beş yıldır şiire daha çok zaman ayıran Oktay “Kozmosda Yalnızlar” adlı kitabını yayımladı. Şiir ve yazıları Hayal, İspinoz, Pencere, Simge, Andız, Şehir, Konya Postası, Herşeye Karşın, Anafilya dergilerinde yayımlandı. Şiir baronlarının yönettiği holding dergilerine hiç şiir göndermedi.Daha çok Anadolu'dan gönül birliği ile çıkan dergilere seyrek de olsa şiirlerinden yolladı.

Yapıtları:
Kozmosda Yalnızlar (Çalıkuşu Yayınları, 2003)

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa