Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Erdal ALOVA

Erdal ALOVA Şiirleri İçin Tıklayın

Erdal ALOVA (1952-  )
 
17 Haziran 1952’de Ankara’da doğdu. İlkokula Eskişehir’de, Dumlupınar İlkokulu’nda başladı. Ankara Cumhuriyet Lisesi'ni bitirdi. ODTÜ Mühendislik Bölümü'nden ayrıldı. İstanbul'a yerleşti, yaşamını gazetecilik, redaktörlük, çevirmenlik ve editörlük yaparak sürdürdü. Politika gazetesinin sanat sayfasını yönetti. Bir süre çalışmalarını Gümüşlük Akademisinde sürdürdü, şiir atelyesi açtı.

İlk şiiri “Issız Gül” adıyla Yeni Dergi’de yayımlandı. Aynı yıllarda Yeni Dergi, Militan, Sanat Emeği gibi dergilerde şiirleri ve çevirileri yayımlanmaya başladı. İlk şiir kitabı En Son Çikan Şarkılar'ı 1980’de yayımlandı. Bu kitabı, Giz Dökümü (1989) ve Bitik Kent (1995) izledi. Bitik Kent ile 1996 Cemal Süreya Şiir Ödülü’nü kazandı. Federico Garcia Lorca, Konstantinos Kavafis (Barış Pirhasan’la), Pablo Neruda, Z. Herbert, Guillevic ve Catullus’tan (Çiğdem Dürüşken’le) yaptığı çeviriler kitap olarak yayımlandı. Antolojiler hazırladı. Oktay Rifat, Can Yücel, Cevat Çapan çizgisinin günümüz şiirindeki deltasıdır.

Yapıtları :
En Son Çıkan Şarkılar (1980)
Giz Dökümü (1989)
Bitik Kent (1995)
Federico Garcia Lorca, Konstantinos Kavafis (Barış Pirhasan’la)
Pablo Neruda, Z. Herbert, Guillevic ve Catullus’tan (Çiğdem Dürüşken’le)
Şiir Defteri
Dizeler (2001-1973)
Bütün Şiirleri / Gaius Valerius Catullus
Toplu Şiirler (2008-1973)

Ödülleri:
1996 Cemal Süreya Şiir Ödülü / Bitik Kent ile
2009 Behçet Necatigil Şiir Ödülü / Toplu Şiirler (2008-1973) ile

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa