Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Betül TARIMAN

Betül TARIMAN Şiirleri İçin Tıklayın



Betül TARIMAN (1962-  )

7 Eylül 1962’de Edirne’nin Keşan ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Anadolu’nun çeşitli kentlerinde tamamladı. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nü bitirdi.

İlk şiiri Ağustos 1992 tarihli Kıyı dergisinde çıktı. Şiirlerini ve yazılarını Varlık,Gösteri,  Şiir Odası, E Edebiyat, İnsancıl, Damar, Düşlem, Edebiyat ve Eleştiri,Son Kişot, İnsan, Bahçe, Yasakmeyve, Yeni Biçem, Akatalpa, Adam Sanat, Şiir Ülkesi, Eski, Şiiri Özlüyorum, Amik,Mühür, Kavram Karmaşa, Le poete travaille ( şair çalışıyor),İmgelem, Öteki – Siz, Ada, Yom Sanat, Üç Nokta, Dize, Esmer, Cumartesi başta olmak üzere çeşitli dergilerde yayınladı. Kurduğu şiir atölyesinde şiir çalışmalarını sürdürdü. Kastamonu’da şair ve yazar Rıfat Ilgaz anısına 2001 yılından bu yana şiir dalında verilen Şiir Ödülü’nün kurucusu oldu. Dünya Yerel Yönetim ve Demokrasi Akademisi ( WALD ) tarafından Mahalleleri ve Muhtarlıkları Güçlendirme Projesi kapsamında kurulan Kastamonu Mahalle Evi’nde sanat danışmanlığı yaptı. Toplu Fotoğraflar adlı bir dergi çıkardı. Safranbolu 6. Uluslararası Altın Safran Belgesel Film Festivali’nde Tarihin Gölgesinde Bir Kent Masalı adlı Belgesel Film Projesi ile ödül aldı. Kastra Komnenüste Bir İkindi Vakti adlı bir Belgesel Film projesi daha olan şair, “Edebiyatımızda Oğuz Atay” konulu sempozyum düzenledi. “Kastamonu’da Kadınlar Edebiyatla Buluşuyor” adı altında mahalleli kadınlarla (öykü, şiir) atölye çalışmaları yaptı. I.Oğuz Atay Öykü Ödülü’nün gerçekleştirmesine katkı sundu. Cumhuriyet Kitap ekinde kitap tanıtımları yapıyor. 2005 Necatigil Şiir ödülünü alan şairin kitapları: Ay Soloları (1995 Akdeniz Yay ), Üzgündü Kırlar ( 1996 Çankaya Bel. Yay.), Kardan Harfler ( 2000 HeraYay), Güle Gece Yorumları ( 2002 Can Yay), Yol İnsanları ( 2004 Can Yay) Kar Merdiveni (2007 YKY)

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa