Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Behçet Kemal ÇAĞLAR

Behçet Kemal ÇAĞLAR Şiirleri İçin Tıklayın



Behçet KemalÇAĞLAR (1908- 1969)

23 Temmuz 1908'de Erzincan'da doğdu.  İlk ve orta öğrenimini Kayseri'de tamamladı. Zonguldak Yüksek Maden Mühendis Mektebi’ni bitirdi, Maden Tetkik Arama Enstitüsü'nde mühendisi olarak görev yaptı. Uygulama için devlet tarafindan Fransa’ya gönderildi. Dönüşünde İktisat Bakanlığı’nda görevlendirildi. İkinci kez yurt dışına, İngiltere'ye gönderildi. Erzincan'dan milletvekili seçildi. TRT’de çalıştı. Halkevleri Müfettişliği, İstanbul Radyosu'na edebi müşavir ve Robert Koleji'nde edebiyat öğretmenliği yaptı. Şadırvan adlı bir dergi çıkardı. 1961'de Kurucu Meclis üyesi oldu. TRT Yönetim Kurulu Başkanlığı, Akbank'ta müşavirlik yaptı. İstanbul Radyosu'nda aralıklı olarak  "Edebiyat Dünyamız" ve  "Bitmez Tükenmez Anadolu" programlarını hazırladı. Son resmi görevi, TRT program uzmanlığı oldu. 24 Ekim 1969'da İstanbul'da öldü.

Şiir, gezi, inceleme, oyun türlerde yapıtlar verdi. Kemalist devrimin şairlerindendir. Cumhuriyeti, Atatürk'ü, devrimlerini öven şiirleriyle ünlendi. Faruk Nafiz Çamlıbel ile birlikte 10. Yil Marşini yazdi. Halkevleri Müfettişi olduğu dönemde yurdun her yöresini gezdi, halk şiirleri ve halk sanatı ile yakından ilgilenmek fırsatını buldu. Ankaralı Aşık Ömer takma adıyla aşık geleneğine uygun hece şiirleri yazdı. İlk şiiri Hep Gençlik dergisinde yayınlandı. Şiirleri Hayat, İnkılapçı Gençlik, İstanbul, Muhit, Şadırvan, Türk Dili, Türk Yurdu, Ulus, Ülkü, Varlık, Yedigün, Yücel dergi ve gazetelerinde yayımlandı.

Yapıtları :
Erciyes’ten Kopan Çığ
Burda Bir Kalb Çarpıyor
Ilkögğetim Destanı
Benden İçeri

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa