Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Azad Ziya EREN

Azad Ziya EREN Şiirleri İçin Tıklayın
 
 Azad Ziya EREN (1976- )

27 Ekim 1976'da Diyarbakır’ın Kulp ilçesinde doğdu. Anne ve babasının öğretmen olması nedeniyle çocukluğu Andolu'nun çeşitli illerinde geçti. İlköğrenimini Çorum’da, orta öğrenimini Gaziantep’te, liseyi Diyarbakır’da tamamladı. Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Biyoloji Bölümünü bitirdi. Mardin'in Mazıdağı ilçesi Sakızlı dağ köyünde ve Diyarbakır’da öğretmenlik ilkokul öğretmenliği yaptı. Diyarbakır’da yaşıyor. Bijar adında bir oğlu var.
Yazın dünyasına şiirle giriş yaptı. İlk şiiri 1997 yılında yayımlandı. Şiir, deneme, araştırma, anlatı, plastik sanat çözümlemeleri ve eleştirileri; Kitap-lık, Özgür Edebiyat, No Edebiyat, Yasak Meyve, E Kültür Edebiyat, Evrensel Kültür, Üç Nokta, İle, Kül, Güney, Berfin Bahar,  Ağır Ol Bay Düzyazı, Çorba Kültür Edebiyat gibi dergilerde ve Radikal Kitap, Cumhuriyet Kitap, Evrensel Kitap, Birgün Kitap, Akşam-lık gazetelerde yayimlandi. Çorba Kültür Edebiyat dergisinin yayın yönetmenliğini yaptı. 'Martı Sanat' isimli şiir ağırlıklı bir edebiyat dergisi hazırlıyor. Şiirlerini Karen / Sarı Papatya Dağları adlı yapıtında topladı. Mardin'in bir dağ köyünde görev yaparken tuttuğu günlükleri 'Sakızköy Günceleri' adıyla kitaplaştırdı. Kent monografileri (Mardin, Diyarbakır ve Paris) yazdı. Şiirleri Fransızca, İngilizce, Kürtçe ve Arapça'ya çevrildi.

Yapıtları:
Karen / Sarı Papatya Dağları (şiir)
Sakızköy Günceleri (günce)
Isoléopard/Les Poemes/Libre Entreprise (Şiir)
Odelon Redon üstüne / Libre Entreprise (Deneme)
Fernando Pessoa üstüne / Libre Entreprise  (Çözümleme)
Ars Requiem / Libre Entreprise (Şiir)
Bırakılma Koridoru / Şiir/Libre Entreprise (Şiir)
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa