Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Subutay Hikmet KARAHASANOĞLU

Subutay Hikmet KARAHASANOĞLU Şiirleri İçin Tıklayın


Subutay Hikmet KARAHASANOĞLU (1925-2006)

6 Mayıs 1925' de, Trabzon’da Kavak Meydanı Mahallesi’nde doğdu. Aslen Maçka İlçesi, Yeşilyurt (Haçavera) Köyü’ndendendir. İlköğretim Müfettişi olan babasının görevi nedeniyle İlkokulu; Şebinkarahisar, Zara-Sivas ve Trabzon’da İskenderpaşa İlkokulu’nda okudu. Trabzon Lisesi’nden, 1946 yılında da Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. Ankara ve Trabzon’da stajyer yargıçlıkla başladığı mesleğini çeşitli il ve ilçelerde yargıçlık yaparak sürdürdü. Trabzon ve İstanbul Barolarına bağlı olarak avukatlık yaptı ve İstanbul’da yaşadı. 1 Mart 2006'da İstanbulda ölen şairin cenazesi Maçka İlçesi'ne bağlı Yeşilyurt köyünde toprağa verildi.

İlk şiiri “Yolculuk” Trabzon Halkevi Dergisi İnan’da çıkan Karahasanoğlu'nun şiirleri ve uyazıları Kaynak, Fikirler, Şadırvan, Varlık, Türkiye Yazıları, Oluşum, Sesimiz, Çağ, Kıyı, Yelken ve Saçak dergilerinde yayımlandı. Trabzon’da Hakimiyet Gazetesi’nde sanat ve kültür yazıları yazdı, şiirleri yayımlandı. Daha çok tasavvuf ve dinsel konuları, halk şiiri tarzında hece ölçüsüyle koşma, güzelleme, semai ve ilâhi türlerine yazdı. “Saçak Şiir Dergisi” ni kurup 26 sayı çıkarttı (1976-80) Ruknettin Resuloğlu’nun sahibi olduğu Yelken Dergisi’nin yayın yönetmenliğini yaptı. Bazı şiir ve yazılarında; “Necmi Gün, Subutay Karsan, Mehmet Ali Müftüoğlu, Subutay Hikmet, Kul Hikmet, Âşık Hikmetî “ adlarını kullandı.

Yapıtları:
Hepsibir
Dünyanın Tadı
Gece Aydınlığı
Ateş Çiçeği
Zaman Boyutu
Bir Kuşun İki Kanadı
Şiirlerle Nasrettin Hoca


 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa