Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Muzaffer HACIHASANOĞLU

Muzaffer HACIHASANOĞLU Öyküleri İçin Tıklayın


Muzaffer HACIHASANOĞLU (1924-1985)

17 Ocak 1985'te Çnakırı Kalecik'te doğdu. İlkokulu Kalecik'de okudu, Ankara Gazi Lisesi'ni, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi'ni bitirdi. Anadolu'nun çeşitli il ve ilçelerinde sıtma savaş hekimliği ve hükümet tabipliği yaptı. Ankara Sigorta Hastanesi'nde iç hastalıkları dalında uzmanlık eğitimi gördü. Tosya Devlet Hastanesi'nde iç hastalıkları uzmanı olarak çalıştı. Malatya Sosyal Sigortalar Hastanesi'nden emekli oldu. 19 Ocak  1985'te İstanbul'da öldü.

Yazın yaşamına Büyük Doğu dergisinde yayımladığı şiirlerle başladı. Daha sonra öykü ve roman yazdı. Varlık dergisinde çıkmaya başlayan öyküleriyle dikkat çekti. Vatan, Cumhuriyet ve Milliyet gazetelerinde tefrika edilen Kasaba Kadınları, Evlerde Sevgi Yoktu, Tadsız Dünya, Emin Efendi adlı romanlarını kitap olarak çıkarmadı.Genellikle klasik öykü anlayışına bağlı kaldı. romanlarında ve öykülerinde toplumsal sorunlara ağırlık verdi.  Eller adlı yapıtıyla 1980'de Türk Dil Kurumu Öykü Ödülü'nü aldı.

Öykü:
Tespih Tanesi(1951)
Bu Dağın Ardı(1954)
Eller (1979)
Dağ Başındaki Ölü (1983)
Öyküler 2001 (Ölümünden sonra Kültür Bakanlığı)

Deneme:
Atatürk Bakıyor Bize 

Roman:
Trenler Yine Gidiyor (1982)

 

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa