Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Hüseyin AKYÜZ

Hüseyin AKYÜZ Öyküleri İçin Tıklayın

Hüseyin AKYÜZ (1950-  )

1950'de İstanbul'da doğdu. İlk öyküsü 1965'de 'Pardon' Mizah dergisinde yayımlandı. Öyküleriy şiirleri ve öykü üstüne kuramsal yazıları; Gösteri, Varlık, Dönemeç, Yeni Olgu, Oluşum,Düşün, Yaba Öykü, Adam Öykü gibi dergilerde yer aldı.
1979'da "Sevgiyle Anımsamak" adlı öykü kitabı dosyası ile Kültür Bakanlığı Çocuk Yapıtları yarışmasında başarı ödülü kazandı. Gösteri Dergisinin düzenlediği yarışmada bir öyküsü yayınlanmaya değer bulundu. İşçi dünyasından sesler getiren öykülerini topladığı "Beyaz Güvercin" adlı yapıtına 1982 Akademi Kitapevi Öykü Birincilik Ödülü verildi. Bu ödülden sonra yazdığı öyküleri arasından seçme yaparak hazırladığı "Samuray Fırtınası" adlı kitabıyla da 1991 yılında Seyhan Belediyesi 3. Kültür Şenliği bünyesinde düzenlenen Orhan Kemal Öykü Ödülünü paylaşan yazarlar arasında yer aldı. P.E.N üyesidir.

Yapıtları:
Beyaz Güvercin (Varlık Yayınları 1983)
Samuray Fırtınası (1992)
Bütün Düşlerin Akşamı (Uzak Kitaplar 1998)
Denizkızı ve Çocuk (Uzak Kitaplar 1998)

Ödülleri:
1979 Kültür Bakanlığı Çocuk Yapıtları yarışması - başarı ödülü- / "Sevgiyle Anımsamak" adlı öykü kitabı dosyası ile.
1982 Akademi Kitapevi Öykü Ödülü - Birincilik - / "Beyaz Güvercin" ile.
1991 Seyhan Belediyesi Orhan Kemal Öykü Ödülü / "Samuray Fırtınası" ile.

Kaynak:http://www.huseyinakyuz.com

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa