Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » Sergio Badilla CASTİLLO


Sergio Badilla CASTİLLO (1947- )

30 Kasım 1947’de Şili’nin Valparaíso kentinde doğdu. İsveç Kültür Konseyi’nin verdiği burs ile Stokholm Üniversitesi’nde antropoloji öğrenimi gördü. Sürgün yıllarında Pelican Group of Art’ın (Pelikan Sanat Grubu) Stokholm’de bulunan atölye grubunda yer aldı. Polo Norte ve Pación adlı dergileri kurdu ve yönetti. Kültürler hakkındaki araştırmalarıyla 1980 ile 1993 yılları arasında uluslararası İsveç Radyosu’nda ve Panorama programında kültür haberciliği yaptı. Kuzey Ülkeleri edebiyatı ve efsaneleri hakkında önemli bilgi birikimine sahiptir. Finlandiyalı şairler Pentti Saarikoski ve Pentti Saaritsa ile A.B.D.’li şair CK. Williams’ın yapıtlarını çevirdi.
2005 Şili Ulusal Kültür ve Sanat Konseyi’nin edebiyat danışmanı olarak seçildi. Güncel şiirde transrealist hareketin yaratıcısı olan Sergio Badilla Castillo, halen Santiago de Chile'de bulunan Santo Tomás Üniversitesi’nde edebi akımlar üzerine dersler vermektedir. İsveç Malmö’de gerçekleşen Poesidagarna Buluşması, Lahti (Mukkula), Finlandiya ve Sırbistan Festivallerine, Belgrad Şiir Festivaline, Mısır’dan gelen davete yanıt vererek Kahire ve Hurghada’da şiir dinletilerine, Dördüncü Uluslararası İzmir Şiir Buluşması'na katıldı. Yapıtları İsveççe’ye, İngilizce’ye, Arapça’ya, Farsça’ya, Fince’ye, Katalanca’ya, Fransızca ve Portekizce’ye çevrildi.

Yapıtları:
Más Abajo de mi Rama -öykü-
La Morada del Signo  -Şiir-
Cantonírico -Şiir-
Reverberaciones de Piedras Acuáticas -Şiir-
Terrenalis  -Şiir-
Saga Nórdica -Şiir-
La Sonrisa Temerosa del Bastardo -Şiir-
Poemas Transreales y Algunos Evangelios -Şiir-

Oyun:
Mi hermano Pepe. Santiago 1999
Más allá de la noche. Santiago 2001

Ödülleri:
Hucke Ödülü
İspanya Colmena Ödülü
Meksika San Martin de Letras Ödülü
2003 Valparaíso Şehri Şiir Ödülü: La mirada temerosa del bastardo.
2006 A.B.D.’de Uluslararası Artomi Ödülü

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa