Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Mark TWAİN



Mark TWAİN (1835-1910)

30 Kasım 1835'de ABD'nin Missouri eyaletine bağlı çok küçük bir köy olan Florida'da doğdu. Gerçek adı Samuel Langhorne Clemens'tir. Dört yaşında ailesiyle Mississippi ırmağı kıyısındaki Hannibal'e yerleşti. Oon bir yaşındayken babasını kaybetti. Öğrenimini yarıda bırakarak bir matbaada çırak olarak çalışmaya başladı. Bir süre sonra ağabeyinin çıkardığı Hannibal Journal adlı yerel gazetede dizgiciliğe başladı. Boston'da çıkan mizah dergisi The Carpet-Bag'e mizah yazıları yazdı. Dört yıl süreyle Mississippi nehrinde çalışan buharlı gemilerden birinde kaptanlık yaptı. Kuzey-Güney savaşı nedeniyle bu işi bıraktı ve abisiyle batıya gitti; gazete muhabiri olarak çalışmaya başladı.Mark Twain adını ilk kez 1863'te mizahi bir gezi yazısında kullandı. 1867'de ilk kitabı The Celebrated Jumping Frog of Calaveras County (Calaveras İlçesinin Ünlü Sıçrayan Kurbağası) yayımlandı. Güneybatıya özgü mizah anlayışını taşıyan bu öyküyle adını ülke çapında duyurdu. 1870'te kısa ve özlü bir biçimde yaptığı konuşmalarıyla ününü tazeledi. Çocuklar ve gençlere yönelik en iyi romanlardan biri sayılan Tom Sawyer'ın Maceraları'nın ardından başyapıtı Huckleberry Finn'in Maceraları'nı yazdı. 1880'lerde bir dizgi makinesine yatırım yaptı ama iflas etti. Kitaplarının geliri ve birçok ülkede yaptığı konuşmalarla borçlarını ödeyebildi. 1906'da başladığı otobiyografisini bitiremeden 21 Nisan 1910'de öldü.

Yapıtları:
Tom Sawyer'ın Maceraları (1876)
Huckleberry Finn'in Maceraları (1884)
Adem ile Havva'nın Cennet Günlüğü (1905)
Çalınan Taç (1881)
Yurtdışında Bir Serseri (1880)
Mississippi'de Yaşam (1883).
Bir Cinayet, Bir Sır ve Bir Evlilik
Prens Ve Dilenci (1884)

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa