Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » Comte de Lautréamont

Comte de Lautréamont (1846-1870)

4 Nisan 1846'da Uruguay Montevideo'da doğdu. Gerçek adı İsidore Ducasse'dır. İki yaşına girmeden annesini kaybetti. Çocukluk ve gençlik dönemiyle ilgili sağlıklı bilgiler yoktur. İç savaş ve kolera salgını nedeniyle 10 yaşında babası tarafından Fransa Tarbes'e gönderildi. Okul yıllarında edebiyata ilgi duydu. 19 Yaşında okulu bitirdikten sonra bir süre yolculuk yaptı. İki yıllık aradan sonra bir süre Paris'te politeknik veya maden okulunda öğrenim gördü.  1868'de Uruguay'a babasına Maldoror'un ilk parçasını göstermek ve finansal desteğini almak için için yolculuk yaptı. 24 yaşında, 24 Kasım 1870'te Pariste bir otel odasında intihar etti. En önemli yapıtı Maldoror'un Şarkıları'dır.

Maldororun Şarkıları, gerçeküstü figürler ve olgular içeren, tanrıya başkaldıran ve insanın daha çok hayvansı yönlerini anlatan düzyazı-şiir tarzı bir yapıttır. Yazar bu yapıtıyla Fransız Edebiyatı'nda sürekli bir yer edindi ve sürrealist akımın önemli simgelerinden biri oldu.

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa