Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Nikos KAZANCAKİS


 Nikos KAZANCAKİS (1883-1957)

18 Şubat 1883'te, O dönem Osmanlı toprağı olan Girit'te, Heraklion (Kandiye) kentinde doğdu. İlk ve orta öğrenimi sonrası Atina Üniversitesi'nde hukuk öğrenimi gördü. Felsefe öğrenimi için Paris'e gitti. Burada Henri Bergson'la çalışma imkânı buldu. Balkan Savaşları sırasında Yunan ordusuna katıldı. Savaş sonrası ülkesine döndü ve felsefe çalışmalarını sürdürdü. Bazı tanınmış felsefe yapıtlarını Yunanca'ya çevirdi. 2 yıl Sikelianos ile Yunan Hristiyan kültürünün ortaya çıkıp geliştiği yerleri gezdi. Değişik ülkeleri gezdi ve oraların kültürünü inceledi. Berlin'de bulunduğu sıralarda, komünizm ile tanıştı ve sağlam bir Lenin hayranı oldu. 1945'te, Yunanistan'da komünist olmayan küçük bir sol partinin başkanı oldu ve Yunan hükümetinde bakan olarak görev aldı. 1 sene sonra ise bu görevinden istifa etti. Yunan Yazarlar Topluluğu tarafından Angelos Sikelianos ile birlikte Nobel Edebiyat Ödülü için kurula tavsiye edildi. 1956 yılında Viyana'da Uluslararası Barış Ödülü'nü aldı. 1957'nin sonlarına doğru, lösemi hastalığına yakalandı. Almanya'nın Freiburg kentinde vefat etti. Ortodoks kilisesi mezarlıkta defnedilmesine izin vermediğinden, Kandiye'yi çevreleyen Venedik surlarının kale burçlarından birine gömüldü.

Yapıtları:

Roman:
Zorba (1946)
Günaha Son Çağrı (1954)
İsa Yeniden Çarmıha Geriliyor (1954)
Allahın Fıkarası (1957)
Bir İlyada Tercümesi (1957)

Şiir:
Yılan ve Zambak (1906)

Deneme:
Gezerken (1927)

Oyun:
Odysseus (1928)
Khristos (1928)
Melissa (1953)


Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa