Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Roman » Thomas Edward LAWRENCE



Thomas Edward LAWRENCE (1888-1935)

16 Ağustos 1888'de Galler'de doğdu. Lawrence veya T.E. Shaw, Arap Lawrence olarak da bilinir. I. Dünya Savaşı sırasında İngiliz irtibat subayı olarak görev aldığı Orta Doğu'da yürüttüğü istihbarat etkinlikleriyle tanındı. Osmanlı sınırında yer alan Sina'nın kuzey kesimini keşfe çıktı. I. Dünya Savaşı'nın hemen başında Sina'nın askeri haritasını çıkarmak üzere Savaş Bakanlığı Harita Dairesi'nde sivil memur olarak çalışmaya başladı. Üsteğmen rütbesiyle Kahire'ye gönderildi. Araplar ve Osmanlıların elindeki Arap toprakları konusunda uzman olduğundan istihbaratta görevlendirildi. Şövalyelik nişanını reddetmiştir, "Üstün Hizmet Madalyası" ve "Fransız Şeref Lejyonu Madalyası" ile ödüllendirildi. Mart 1921'de Sömürgeler Bakanı Winston Churchill'in Arap işleri danışmanı olarak Ortadoğu'ya gitti. Arapların birçoğu, Osmanlı ve Avrupa'lı devletlerin hakimiyetine karşı verdikleri özgürlük mücadelesine önderlik etmesinden dolayı onu, Arap ulusal uyanışının öncüsü ve halk kahramanı olarak kabul ettiler. Kraliyet Hava Kuvvetlerinden 26 Şubat 1935'te terhis oldu ve Clouds Hill'e yerleşti. 19 Mayıs 1935'te Clouds Dorset-İngiltere'de motosiklet kazasında öldü.

Askerliğinin yanı sıra arkeoloji uzmanı ve yazar olarak ünlendi. Savaş Anılarını, "Seven Pillars of Wisdom" (1926) "Aklın Yedi Dayanağı" adlı yapıtta topladı. İlk ticari baskısı 1935'te Lawrence'in ölümünden sonra yapılan "Seven Pillars of Wisdom" 20. yüzyıl İngiliz Edebiyatında çağdaş kişileri destan kahramanlarına dönüştüren az sayıda yapıttan biridir.

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa