Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Öykü » Enid Mary BLYTON




Enid Mary BLYTON (1897-1968)

11 Ağustos 1897 Dulwich, Londra'da doğdu. Asıl adı Enid Mary Blyton'dır. Beckenham’daki St. Christopher's School’da eğitim gördü. Liseyi bitirdikten sonra öğretmen olmaya karar verdi. Ancak üniversitedeyken, müzik çalışmalarını bıraktı. Boş zamanlarında yazmaya başladı ve çocuklar için kaleme aldığı ilk kitabı Child Whispers, 1922’de yayınlandı. 28 Ağustos 1924'te Hugh Alexander Pollock’la evlendi, çiftin iki kız çocuğu oldu. 1939'dan sonra evlilikleriyle ilgili sorunlar başladı.  Pollock’tan boşandıktan sonra 20 Ekim 1943’te Kenneth Fraser Darrell Waters’la evlendi. 1967’de eşinin ölümü sonrası Alzheimer hastalığına yakalandı. Tedavi gördüğü hastanede, 28 Kasım 1968’de öldü.

Unesco kaynaklarına göre dünyada kitapları en fazla yabancı dile çevrilen beşinci yazardır. İngiltere'de William Shakespeare ve Agatha Christie'den sonra yapıtları en çok yabancı dile çevrilen yazardır. 500'e yakın kitabı yayımlandı. Bunlardan 200'den çoğu halen basılmaktadır. Çocuk şiirleri ve çocuk öyküleriyle ünlendi. Daha çok ergenlik öncesi dönemi çocuklarının maceralarını işledi. Kahramanlarını çocuklardan seçti, yetişkin kişiler otoriteyi temsil ediyordu. Kitaplarındaki çocuk kahramanları, kendi kendine yetebilen, keşfetmeyi seven ve meraklı bir profil çiziyorlardı. Sıradan çocukların sıra dışı maceralarına yer verdiği romanları, Okulda geçen, günlük ancak farklı ve eğlenceli hikayeleri ve Periler, şeytanlar ve diğer fantastik öğeler bu kitaplar yazdı. Çocuk romanları dışında 10.000 tane kısa öykü yazdığı bilinmektedir.


Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa