Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » ALFRED TENNYSON


Lord Alfred TENNYSON (1809-1892)

5 Ağustos 1809'da İngiltere'de Somersby, Lincolnshire'de doğdu. George Clayton Tennyson adlı rahibin oğludur.  Okula gitti fakat başarılı olamadı. Okuma yazmayı ve temel eğitimi babasından aldı. Küçük yaşta edebiyatla ilgilendi, Cambridge'de Trinity College'da okurken ilk şiirleri yayınlandı. Çok sayıda yapıt bıraktı. Şiir kitaplarının yanısıra oyun da yazdı. Poems (Şiirler) adlı ilk şiir kitabının çok fazla eleştirilmesi üzerine, on yıl süreyle şiir yayınlamadı. 1842'de yayınladığı Poems (Şiirler) adlı kitabıyla büyük başarı kazandı. 1854 Kırım Savaşı sırasında 'Balaklava Savaşı'nda İngiliz Hafif Süvari alayının saldırısı "Hafif Süvari Alayının Hücumu - Charge of The Light Brigade" ismiyle Tennyson tarafından şiirleştirildi ve Wordsworth'ün ölümü üzerine Tennyson resmî şairliğe atandı. 6 Ekim 1892'de öldü.

Yapıtları:
Poems (Şiirler)
Poems (Şiirler 1942)
Maud (1855)
îdylls of the King (Kralın İdilleri, 1859)
Queen Mary (Kraliçe Mary, oyun, 1875)
Harold (oyun, 1876)
Becket (oyun, 1881)
Ballads and other poems (Baladlar ve Başka Şiirler, 1889)

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa