Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Öykü » ERNEST MİLLER HEMİNGWAY



Ernest Miller HEMİNGWAY (1899-1961)

21 Temmuz 1899'da Oak Park, İllinois'de doğdu. Çocukluğunda eski bir müzisyen olan annesinden müzik dersleri aldı. İlk makalelerini lise yıllarında yayınladı. Üniversiteye gitmek yerine Kansas City Star adlı gazetede muhabir olarak göreve başladı. I. Dünya Savaşı'na katılmak için orduya başvurusu kabuledilmeyince kızılhaç'a anbülans şoförü olarak göreve alındı. Parise gitti. Yakınında patlayan bir top mermisi nedeniyle ağır yaralandı. İtalyan hükümeti tarafından Gümüş Onur Madalyası ile ödüllendirildi. Milan’da bir hastanede tedavisini tamamlarken hemşire Agnes von Kurawsky ile tanıştı. Bu da onun ölümsüz eserlerinden olan "Silahlara Veda" ( A Farewell to Arms ) adlı eserini yazmasını sağladı. Tekrar Amerika’ya döndü. Sakatlığı nedeniyle iş bulamadı ordunun verdiği parayla bir yıl kadar işsiz olarak yaşadı.Hadley Richardson ile tanıştı ve evlendi. Aynı yıl Toronto da Daily Star adlı gazetede yazmaya başladı. Gazetede iş bulduktan sonra ilk iş olarak Paris’e taşındı. Paris yıllarında birçok yazarla tanıştı. 1925-1929 arasında yazarlık yıllarının en güzel örneklerini verdi. Bu yıllarda hiç tanınmayan bir yazarken birden bire dünyanın en ünlü yazarları arasında girdi.  1931 "Öğleden Sonra Ölüm" adlı kitabını yazdı. Afrika’da yaptığı turla ilgili yazılarını ise Afrika’nın Yeşil Tepeleri adlı kitabında topladı. 1940 yılında ise en "Çanlar Kimin için Çalıyor" adlı eserini yazdı ve mesleğinde artık zirveye ulaştı. 1942’de Amerikan Deniz Kuvvetleri’ne girdi. 1944’te Fransa çıkartmasına katıldı ve de Paris’in kurtuluşuna şahit oldu. 1952’de gerçek başyapıtı olan "Yaşlı Adam ve Deniz"  adlı eserini yazdı. 1953’te aynı eseri ile Pulitzer Ödülünü aldı. 1954’te ise Nobel Edebiyat Ödülü'ne layık görüldü. Hemingway çok tutkulu bir yaşamın ardından 2 Temmuz 1961'de Ketchum/Idaho’da kendini av tüfeği ile vurarak yaşamına son verdi.

Yapıtları:
Silahlara Veda (A Farewell to Arms)
Çanlar Kimin İçin Çalıyor (For Whom the Bell tolls)
Irmağın Ötesi (Across the River and into the Trees)
Afrika'nın Yeşil Tepeleri (The Green Hills of Africa)
Yaşlı Adam ve Deniz (Old Man and the Sea)
Men without Women
Ya Hep Ya Hiç (To Have and Have not)
Güneş de Doğar (The Sun Also Raises)
Paris Bir Şenliktir (A Moveable Feast)
Death in the Afternoon


Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa