Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » PAUL VALERY


Paul VALERY (1871-1945)

30 Ekim 1871'de Güney Fransa'da Sete adlı bir liman kentinde doğdu. Liseyi öğreniminden sonra Montpellier Üniversitesi'nde hukuk okumaya başladı. Kısa süre sonra tabiat bilimleri, müzik ve edebiyata ilgi duymaya başladı. Parise yerleşerek kendini yazmaya verdi. Derin bir ruhsal bunalıma geçirdi ve daha çok matematikle ilgilenmeye karar verdi, düşüncelerini günü gününe defterlere kaydetmeye başladı. 51 yılda 271 defter dolusu yazdı, çizdi. Bu defterler kültür, politika, din ve felsefe konularındaki düşüncelerini olduğu gibi düzyazı, şiir, karakalem çalışmalarını ve suluboya resimlerini içermektedir. Savaş Bakanlığı'nda tutanak sekreterliği görevine getirildi. Bu görevden ayrıldıktan sonra uzun yıllar Havas adlı haber ajansında çalıştı. 1925'te de Fransız Akademisi'ne seçildi. 1937 yılında College de France'a Şiir Sanatı Kürsüsü Profesörü olarak atandı. Sembolizm akımının en önemli temsilcilerindendendir. Deniz Mezarlığı ise şiir sanatının doruklarına çıktığı yapıtıdır. 20. yüzyılın en büyük şairlerindendir. 20 Temmuz 1945'te Paris'te öldü, devlet töreniyle defnedildi.

Yapıtlarından bazıları:
Leonardo da Vinci Yöntemine Giriş (Leonardo / Introduction a la methode de Leonardo da Vinci, 1895)
Mösyö Teste ile Bir Akşam (Une soiree avec Monsieur Teste, 1985)
Genç Parque (Le jeune Parque, 1917)
Öpalinos ya da Mimar (Eupalions ou architecte, 1923)
Ruh ve Dans (L'ame et la danse, 1923)
Benim Faustum (Mon Faust, 1941)

 

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa