Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » NELLY SACHS





Nelly SACHS (1891-1970)

10 Aralık 1891'de Berlin'de doğdu.  Kültürlü bir ortamda büyüdü ve iyi bir eğitim aldı. Sanayici, varlıklı bir  Yahudi  ailenin kızı olduğu için Nazilerin iktidara gelmesinden sonra zor günler yaşadı. Toplama kamplarına gönderileceğini öğrenince 1940'ta Selma Lagerlöf'ün aracılığı ile Almanya'dan kaçtı ve Stockholm'e yerleşti. Kendisi kadar şanslı olmayan ailesi İkinci Dünya Savaşı'nda toplama kamplarında can verdi. Savaş sonrası Almanların çağrılarına, onurlandırmalara karşın Almanya'ya dönmeyip acıları ve korkularıyla Stockholm'de yaşamayı seçti. İsveççe öğrendi ve yaşamını İsveççe yazılmış yapıtları Almanca'ya çevirerek kazaandı. 12 Mayıs 1970'de Stockholm'de öldü.

Yazın dünyasına 17 yaşında şiir ve oyun yazarak giriş yaptı. İsveçe kaçtıktan sonra tanınmaya başladı. Şiirlerinde Yahudi halkının çektiklerini, savaşın kötü yanlarını, insan üzerindeki tahribatını konu edindi; Tevrat ve Yahudi geleneği temaları dramatik simgelerle ve keskin imgelerle dile getirdi. Şiiri sıkı dokunmuş, yorumlara kolay kolay teslim olmayan, katı, ama dupdurudur. Hans Magnus Enzensberger gibi, kendilerine yeni bir çıkış noktası arayan genç şairlerce keşfedilinceye kadar tam bir yalnızlık içinde şiirler, oyunlar yazdı. 1966 yılında Nobel edebiyat ödülünü Shmuel Yosef Agnon ile paylaştı.

Yapıtları:
In den Wohnungen des Todes, 1947
Die Leiden Israels, 1951
Fahrt ins Staublose. Die Gedichte, Band 1, 1961
Zeichen im Sand. Die szenischen Dichtungen, 1962
Ausgewählte Gedichte, 1963
Landschaft aus Schreien, 1966
Teile dich Nacht, Gedichte, 1971
Gedichte, 1977
Suche nach Lebenden. Die Gedichte, Band 2, 1979
Frühe Gedichte und Prosa, 1983

 

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa