Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dünyada Şiir » VLADİMİR MAYAKOVSKİ



Vladimir MAYAKOVSKİ (1893 - 1930) 

7 Temmuz 1893'de Gürcistan'ın Bagdatti kentinde doğdu. Tam adı Vladimir Vladimiroviç Mayakovski’dir. On iki yaşında Çarlığa karşı kitlesel eylemlere katıldı. Babasının ölümü üzerine Moskova'ya taşındı. On beş yaşında iki kez tutuklandı ve 11 ay hapis yattı. Lise üçüncü sınıfından ayrılıp, resim dersleri almaya başladı ve aynı yıl Stroganov Uygulamalı Sanatlar Okulu'na kayıt oldu.  1917 Ekim Devrimi sonrasında Bolşevikleri destekledi, devrimin salt politik alanda kalmayıp eski sanat anlayışını da kökten yıkması gerektiğini savunan 'Sol Sanat Cephesi'ni oluşturdu. Halk Eğitim Komiserliği'nde görev aldı.  "Toplum Sanatı" adlı dergiyi yönetti ve tüm Sovyetleri dolaşarak şiirlerini okudu. 1918'de, "Devrime Övgü" ve "Sol Marş" adlı uzun şiirlerini yazdı. İzvestia gazetesinin muhabiri olarak ABD, Meksika, Küba ve Fransa'ya gitti. Anılarını "Amerika'yı Keşfetmek" adlı kitapta topladı. Arkadaşı Sergey Aleksandroviç Yesenin'inin intiharından etkilendi, eleştirmesine rağmen bu olaydan beş yıl sonra, 14 Nisan 1930'da 37 yaşında intihar etti.

İlk şiirlerini  Sanatlar Okulu'nda öğrenci iken yazmaya başladı. Şiirlerini dergilerde yayımlamakla kalmıyor, onları edebiyat çevrelerinin toplandığı kahvelerde de okuyordu. "Pantolonlu Bulut" ve "Omurganın Flütü" iki uzun şiiri dünya çapında tanınmasını sağladı. Rus  fütüristlerin öncülerinden oldu.  Kendisinin sahneye koyup oynadığı "Vladimir Mayakovski" adlı oyunu, Rusya 'da sergilenen ilk fütürist gösteri oldu. 

Yapıtları: 

Şiir:
Pantolonlu Bulut
Omurganın Flütü
Lenin Destanı
Yüz Elli Milyon 

Oyun:
Trajedi - Vladimir Mayakovski
Gizemli Güldürü
Tahtakurusu
Banyo
Moskova yanıyor 

Diğer:
Amerika'yı Keşfim

 

Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa