Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Sahipleri Madımak'ın müze olmasını istemiyor

Haber Tarihi: 2008-06-12

 

Madımak otelinin sahipleri yaptığı yazılı açıklamda Madımak Oteli'nin  müze olması fikrine sıcak bakmadıklarını belirttiler.

Otel yönetimi adına Bener Öğütçü tarafından yapılan yazılı açıklamada,"Biz ilke olarak baba yadigarı otelimizin faaliyetine devam etmesini ve daha iyi koşullarda ve yeniden yapılanmış halde müşterilerine hizmet etmesini istemekteyiz" denildi.

Yazarlar, aydınlar ve Alevi toplumu  Madımak Oteli'nin müze yapılmasını istiyor ve bu konuda girişimlerde bulunuyordu. Son günlerde CHP Sivas Milletvekili Özdemir "Otelin müze yapılmasına Vali Veysel Dalmaz'ın engel oluyor" demişti.

Açıklamada, "CHP'nin Madımak Oteli'ni satın alarak kütüphane yapma isteğinin otel yönetimi ile görüşüldüğünü belirterek, bu sohbette otelin yalnızca kütüphane olarak kullanılacağının ifade edildiği ve konuşma sırasında müze kelimesinin hiçbir şekilde yer almadığı ifade edilerek:

"Otelin kütüphaneye dönüştürülmesi yönünde sayın Özdemir ile yapılan görüşmelerde konuyla ilgili şartlarımız kendisiyle paylaşılmıştır. Ayrıca, sayın Özdemir'le Sivas Valisi sayın Dalmaz ile yapılan görüşmeler de paylaşılmıştır. Daha önceki görüşmelerde sayın valimiz, kentteki birlik ve beraberliği koruyacak tüm çabalara destek olacağını vurgulamış, oluşturulacak müzenin Sivas için gelecekte sıkıntılar doğurabileceği yönündeki endişelerini de dile getirmiştir. Aynı sohbette sayın Vali Veysel Dalmaz, Madımak Oteli'nin özel bir mülkiyet olduğunu ve Madımak Oteli ile ilgili tasarrufların da otel sahiplerine ait olduğunun altını çizmiştir." CHP Sivas Milletvekili Özdemir ve Sivas Valisi Veysel Dalmaz ile otelin geleceği konusunda fikir alışverişinde bulunulmaya devam edileceğinin anlatıldığı yazılı açıklamada, iyi niyetli önerisinden dolayı Özdemir'e teşekkür edildi. Baba yadigarı Madımak Oteli'nin aynı şekilde faaliyetine devam etmesini belirterek, "Biz ilke olarak baba yadigarı otelimizin faaliyetine devam etmesini ve daha iyi koşullarda ve yeniden yapılanmış halde müşterilerine hizmet etmesini istemekteyiz" denildi.

Bilindiği gibi 2 Temmuz 1993'te Sivas'ta düzenlenen Pir Sultan Abdal Şenlikleri sırasında Siyasal İslamcı bir grubun çıkardığı olaylar sırasında Madımak Oteli kundaklanmış, aralarında Metin Altıok, Behçet Aysan, Asım Bezirci gibi yazarların bulunduğu 37 kişi yaşamını yitirmişti. (Yaşamını yitirenler arasında iki otel görevlisi ile iki de Hollandalı turist bulunuyordu.)

Olaylardan sonra Madımak Otelinin altına kebapçı dükkanı açılması tepkilere neden olmuş, olayın yıl dönümünde yapılan anma gösterileri sırasında durumu protesto edenler Madımak'ın "müze" yapılması istenmişti.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa