Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Kaşgarlı Mahmut Uluslararası Öykü Yarışması

Haber Tarihi: 2008-06-10

Avrasya Yazarlar Birliği, 'Kaşgarlı Mahmut Uluslararası Öykü Yarışması' düzenliyor. UNESCO'nun 2008 yılını 'Kaşgarlı Mahmut Yılı' ilan etmesi nedeniyle düzenlenen yarışmaya Türkçe'nin bütün lehçeleri katılabilecek.

Konuyla ilgili açıklamada:
“Kaşgarlı Mahmut Uluslararası Hikâye Yarışması, Avrasya Yazarlar Birliği’nin eşgüdümünde, Azerbaycan, Balkanlar (Batı Trakya, Bulgaristan, Kosova, Makedonya, Romanya) Başkurtistan, Çin, Gagauz Yeri, Irak, İran, Kazakistan, Kırım, Kırgızistan, KKTC, Özbekistan, Tataristan, Türkiye, Türkmenistan, Çuvaşistan, Sibirya (Hakasya, Yakutistan, Altay, Tuva) ülke ve bölgelerinde bulunan edebiyat dergileri veya yazarlar birliklerinin işbirliği ile gerçekleştirilecektir.

Kaşgarlı Mahmut Uluslararası Hikâye Yarışması birinci kademe değerlendirmeleri, 17 jüri ile yapılacaktır. Avrupa’da ve diğer ülkelerde yaşayan Türkler, Türkiye jürisine, diğer lehçeleri konuşanlar ise dünyanın hangi ülkesinde yaşarlarsa yaşasınlar, hikâye yazdıkları lehçenin jürisine müracaat edebileceklerdir.

Ayrıca, yarışmaya katılmak için, hikâye yazarının ana dilinde yazması gerekmemektedir; Türk dilinin her hangi bir lehçesini sonradan öğrenenler de kendi yazdıkları lehçenin jürisi aracılığı ile yarışmaya müracaat edebilirler.

Dolayısı ile, dünyanın neresinde yaşarsa yaşasın, Kaşgarlı Mahmut Uluslararası Hikâye Yarışması’na katılmak isteyen, Türk dilinin herhangi bir lehçesini bilen herkese yarışma açıktır.

Her ülkede, belirtilen dergiler, birlikler aracılığı ile yarışmanın duyuruları yapılacak, jürileri teşekkül ettirilecek, dereceye girenler belirlenecek ve ödül törenleri yapılacaktır. Ülkesel derecelendirmelerde ilk üç dereceye girenlere ödül verilecektir. Ayrıca, bir esere mansiyon verilecektir."


Kaşgarlı Mahmut Uluslararası Öykü Yarışması

Konu : “Serbest”
Türkiye’de Son Teslim Tarihi: 30 Ağustos 2008
Türkiye Derecelerinin Açıklanması: 30 Eylül 2008

Türkiye Türkçesi ile Yazılmış Hikayelerin Gönderileceği Adres:
Avrasya Yazarlar Birliği  Ceyhun Atıf Kansu Cad. 45. Sokak 13/2 Balgat- Ankara

TEL: +90 312 287 80 43

http://www.ayb.org.tr/
http://www.kasgarlimahmut.org/
e-posta: km1000hy@gmail.com

Türkiye Ödülleri

Birinciye  : 500 EU
İkinciye   : 300 EU
Üçüncüye   : 200 EU
Mansiyon   : 100 EU

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa