Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Nâzım Hikmet şiirleri sokaklarda...

Haber Tarihi: 2008-05-30



Şiirimizin büyük ustası Nazım, 3 Haziranda, sokaklarda şiirleriyle anılacak.

3 Haziran 1963’te geçirdiği kalp krizi sonucu aramızdan ayrılan Nâzım Hikmet, ölümünün 45. yılında, şiirleriyle İstanbul'un sokaklarında anılacak. Nâzım Hikmet Kültür Merkezi'nden yapılan açıklamada, etkinliklerin bir günle sınırlı kalmayacağı, “Nâzım Hikmet Memleket, Memleket Nâzım Hikmet" başlığı altında, 3 gün süreceği belirtildi.

Nâzım Hikmet Kültür Merkezi’nin (NHKM) Anma programı 31 Mayıs saat 18.30’da “Memleketimden İnsan Manzaralarına Doğru Bir Yolculuk ve Nâzım Hikmet’te Karakter İnşası" başlıklı serginin açılışıyla başlayacak. Nâzım’ın fotoğrafları, şiirleri ve şiirlere dair yazılmış yorumlarla üç ayrı düzlemin iç içe geçmesiyle oluşturulan sergide, “Manzaralar"a temel oluşturan şiirler gündeme getirilerek sınırlı bir retrospektif okuma öngörülüyor. Açılışında şiirlerin de seslendirileceği, Efe Duyan tarafından hazırlanan sergi, NHKM bahçesinde görülebilecek. Nazım Hikmet Kültür Merkezi, şairi, 1 Haziran’da öğrencilerin, sanatçıların ve işçilerin “Memleketimden İnsan Manzaralarıöndan bölümlerin okunacağı şiir dinletisiyle anmaya devam edecek. Aynı akşam, “Nâzım Oyuncularıöndan Orhan Aydın, Metin Coşkun, Renan Bilek ve Ezgi Özcan’ın sahne aldığı “Güzel Günler Göreceğiz Çocuklarö adlı şiirli, şarkılı gösteri sunulacak. 2 Haziran’da da “Memleketimden İnsan Manzaralarıöndan bölümlerin okunacağı şiir dinletisine devam edilecek, ardından usta müzisyenlerle, genç müzisyenlerden oluşan “Eşliksiz koro, eşlikli solistler topluluğu Nâzım Kumpanyaö sahne alacak.

Nâzım Hikmet’in hayata veda ettiği 3 Haziran’da ise sabahın erken saatlerinden itibaren, Nâzım Hikmet Kültür Merkezi’nin organizasyonunda, tüm Türkiye’de ustanın şiirlerinin de yer aldığı bildiri dağıtımının gerçekleştirilmesi planlanıyor. İstanbul’da ise, Kadıköy, Karaköy, Eminönü, Beşiktaş İskelelerinde, 4. Levent Metro ve Taksim Metro çıkışlarında bildiriler, öğlen saatlerinde de Tünel ile Taksim arasında Nâzım Hikmet’in şiirleri elden ele dağıtılacak. Saat 19:00’da ise Haydarpaşa Tren Garı’ndan sanatçıların katılımıyla ve yine şiir dağıtılarak bir yürüyüş gerçekleştirilecek. NHKM bahçesinde son bulacak yürüyüşün ardından, yönetmenliğini Çağrı Kınıkoğlu’nun yaptığı, NHKM ve ICAIC ortak yapımı “Nâzım’ın Küba Seyahatiö adlı belgesel film gösterilecek.

Nazım Hikmet Kültür Merkezi, 3 Haziran’da atölyelerde, okullarda, ofislerde, vapurda, trende, otobüste, her nerede olunursa olunsun, “İster iki satır, ister upuzun bir Nâzım şiiriyle, Nâzım’ın kim olduğunu anlatan ister üç cümleyle, ister seminerleö, herkesi yanındakilere Nâzım Hikmet’le seslenmeye davet ediyor.


Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa