Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Kübalı şair Pablo Armando Fernandez’e verildi

Haber Tarihi: 2008-05-21



PEN Yunus Emre Ödülü Kübalı şair Pablo Armando Fernandez’e verildi.*// Bir şükran ifadesi olan Onur Ödülü, sunuş yazısı ile P.E.N logolu mahfazada bir tüy kalem –ve PEN Onur Üyeliği. PEN’in Yunus Emre hakkında bilginin de yer aldığı İngilizce tanıtım kitapçığı ekte sunuldu.

Anadolu’da doğan ve Türkçenin ilk büyük şairi olan Yunus Emre 13. yüzyılda dogmatizme karşı çıkışı ve yüzyılları aşan hümanizmi ile dünya tarihinde önemli bir yere sahip. Küba’da doğan büyük şair ve sosyalist Pablo Armando Fernandez 21. yüzyılın saygın şahsiyetleri arasında.

İzmir Konak Belediye Başkanı Ali Muzaffer Tunçağ ve ekibi ile PEN’in güç birliği sayesinde düzenlenen 4. Uluslararası İzmir Buluşması 20-24 Mart günlerinde gerçekleştirilmişti. Buluşmanın baş mimarı olan saygın PEN üyesi Ataol Behramoğlu’nun önerisi üzerine davet edilen Latin Amerikalı şairlerden Fernandez gezegenin pek çok yerinde olduğu gibi Türkiye’de de hem şiiri hem de kişiliği ile benimsenmiş, esin kaynağı olmuştur. Bu süreçte, PEN Yönetim Kurulu ilk Yunus Emre Ödülü’nü büyük şair ve sosyalist Pablo Armando Fernandez’e sunmaya karar vermiştir. Dileriz, gezegendeki 144 kardeş PEN merkezi çeşitli dillerin klasik isimleri ile başka dillerin günümüz ustalarını buluşturur; böylece, kültürler arası etkileşim ve dünya barışı yönünde yeni adımlar atılır. Katkılar katkılara yol açsın.

PEN Yönetim Kurulu

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa