Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Uluslararası İstanbul Şiir Festivali Tanıtıldı

Haber Tarihi: 2008-05-21


İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ev sahipliğinde, 13-17 Mayıs`ta gerçekleştirilecek "1. Uluslararası İstanbul Şiir Festivali" Hilton`da yapılan bir basin toplantısıyla tanıtıldı.

Hilton Oteli`ndeki toplantıda konuşan festivalin Onursal Başkanı Doğan Hızlan, bir dilin en ince ayrıntısını, bütün lezzetini şiirin verdiğini belirtti.  Şairlerin, başka dillerde yazanlarla buluştuklarında, birbirlerinin şiirlerine yeni tatlar katacağını kaydeden Hızlan, her kent ve ülke edebiyatının gönlünün bir türde olduğunu, İstanbul`un gönlünün de şiirde olduğunu ifade etti.

Hızlan, şiir toplantılarında, değişik ülkelerin şairlerinin birbirlerini tanımakla kalmadığını, şiir yazma ve uygulama teknikleri hakkında da görüş alışverişinde bulunduklarını dile getirdi. Şiir toplantılarının sürekli yapılması temennisinde bulunan Hızlan, Türkiye`de "şiir okunmadığı ve şiir kitabı satılmadığı" şeklindeki görüşe katılmadığını, asıl bu görüşü dile getirenlerin şiir okumadığını ifade etti.

Hızlan, benzeri toplantıların, "toplantılara gelen ve iyi şiir yazmak isteyen gençlerin iyi bir şairle tanışarak, konuşarak, ondan yararlanmasına" ve "şairle okur arasındaki bağın kurulmasına" fayda sağlayacağına dikkati çekti. Festivale şiir sevmeyenlerin de katılması ve herkesin şiirsever hale gelmesi temennisinde bulunan Hızlan, "Şiirin okunduğu her yer benim için özel ve kutsaldır" dedi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş`ın danışmanı İskender Pala da şiirin, Türk geleneğinde ve kültüründe çok önemli bir yeri olduğuna işaret ederek, 15. yüzyılda yaşayan Çağatay Hükümdarı Hüseyin Baykara`nın, veziri Alişir Nevai ile yaptığı şiir sohbetlerine değindi. "Siyasetin konuşulmadığı, paranın hiç yer almadığı, sadece musikinin, şiirin olduğu toplantılardı bunlar" diyen Pala, bundan sonra, Baykara sohbetleri gibi festivallerin İstanbul`da sürekli hale geleceğini vurguladı.

Tanıtıma, Kültür A.Ş Genel Müdürü Nevzat Bayhan, şair-yazar Hilmi Yavuz ve şair Orhan Alkaya`nın da aralarında bulunduğu çok sayıda davetli katıldı.

İstanbul'a gelecek yabancı şairler arasında Denise Boucher (Kanada), Saadi Yousef (Irak), Arjen Duinker (Hollanda), Pio Serrano (Küba), Claudio Pozzani (İtalya), Yiorgos Chouliaras (Yunanistan) gibi isimler var. Festivalde her yıl bir ülke şiiri konuk edilecek. Bu yılki konuk, geçtiğimiz yıl Frankfurt Kitap Fuarı'nın onur konuğu olan İspanya'nın Katalan bölgesi.


Festival Hakkında 

1. Uluslararası İstanbul Şiir Festivaline, 18 ülkeden 20 şairle, Türkiye`den 19 şairin katılacağı belirtildi.

Yürütme Kurulunda Adnan Özer, Doğan Hızlan, Hüseyin Öztürk, Metin Celal, Nevzat Bayhan ve Tuğrul Tanyol`un bulunduğu festivalin açılışı, 13 Mayıs Salı günü Cemal Reşit Rey Konser Salonunda yapılacak.

Açılış töreninin ardından, insanlığın farklı dilleri konuşmaya başladığı Babil`e atfen "Babil Kulesi`nden Sesler" etkinliği düzenlenecek.

Festivalin kapanış günü olan 5. gün ise "Şiir Hatları Vapuru" etkinliği yer alacak. Etkinlikler Emirgan Beyaz Köşk, Yerebatan Sarnıcı, Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi, Sirkeci Garı, Caferağa Medresesi, Arkeoloji Müzesi, Cemal Reşit Rey Konser Salonu ve Bakırköy Kültür Merkezinde yapılacak

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa