Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Doğa’ya Yaz Öykü Yarışması 2017

Haber Tarihi: 2017-03-25




Doğa Okulları Türkiye Geneli 4. Öykü Yarışması şartnamesi

Düzenleyen: Doğa Okulları

Konusu: “Vatan Sevgisi”

Tema: “Vatan ve Millet”

Tür: Öykü

Amacı:
15 Temmuz 2016’da ülkemizde yaşanan kalkışma girişimi, ulusumuz da maddi ve manevi derin yaralar açtı. Bu duygu ve düşünceler ile Doğa Okulları olarak gelenekselleştirdiğimiz Doğa’ya Yaz Türkiye Geneli Öykü Yarışması’nın dördüncüsünde bu yılın yarışma konusunu “Vatan Sevgisi” olarak belirledik. Bu konuda ülkemizdeki 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerini bilinçlendirmek, onlara toplumsal farkındalık kazandırmak, ulusal birlik ve beraberliğimizi onlara hatırlatmak üzere “Vatan Sevgisi” konusunda öykü yazmalarını isteyeceğiz. Bu konu çerçevesinde öğrencilerin yaratıcı yazma dil becerilerini geliştirmelerine fırsat tanıyacağız. Ödüllü yarışmamızın ön seçici kurulu Doğa Okulları Türkçe Bölümü öğretmenlerinden oluşacaktır. Ön seçici kurulun elemesinden geçerek finale kalan öyküler ünlü yazarlardan oluşan asıl jürinin değerlendirmesine tabi tutulacaktır. Her sınıf düzeyinde ilk dörde kalan öykülere ödülleri düzenlenecek olan resmi törende teslim edilecektir.

Hedef kitle:
Ülke genelinde devlet okullarında ve özel okullarda okuyan 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri yarışmaya katılabilir.

Katılım koşulları:
Türkiye genelinde tüm ilköğretim kurumlarının 2016-2017 eğitim-öğretim yılında 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında okuyan öğrenciler yarışmaya katılabilir.
Bir öğrenci yalnızca bir adet öykü ile katılabilir. Bu öykü, herhangi bir yarışmada ödül almamış ve yayımlanmamış olmalıdır.
Gönderilen metin öykü türünde olmalıdır.
Öykü, Word dosyasında “tahoma” yazı karakterinde 12 punto ve 1,5 satır aralığı ile yazılmalıdır.
Öykü en az bir, en fazla dört sayfa olmalıdır.
Öykü, Türkçe dil kurallarına uygun yazılmalıdır.
Öykünün son sayfasında öğrencinin adı-soyadı, adresi, telefon numarası, fotoğrafı ve kısa özgeçmişi eklenmelidir.
Yarışmaya son başvuru tarihi 15.04.2017′dir. Başvuru tarihinden sonra gelen öyküler dikkate alınmayacaktır.
Öyküler, internet üzerinden, yarışmanın başvuru sayfası olan www.dogayayaz.com adresine gönderilecektir.
Yarışmaya katılan öykülerin daha önce düzenlenen benzer yarışmalarda dereceye girmemiş olması, başkası tarafından yazılmamış ve bütünüyle başvurana ait olması, kısmen ya da tamamen başka bir metinden kopya edilmemiş olması, daha önce herhangi bir yerde yayınlanmamış ve yayınlanması için izin verilmemiş olması gerekmektedir.
Yarışmaya gönderilen hiçbir eser dosyası iade edilmeyecektir. Doğa Okulları yarışmaya katılan öyküleri basma ve yayımlama hakkına sahiptir.
Yarışmaya gönderilen eserlerin, bu şartnamenin herhangi bir maddesine aykırılığının tespit edilmesi durumunda, söz konusu eserler yarışma dışı bırakılır.
Yarışmanın ödül töreni 16 Mayıs 2017 tarihinde ünlü jüri üyelerinin de katıldığı bir tören ile Ataşehir 2 Doğa Okulu’nda yapılacaktır. Yarışma sonuçları 17.05.2017 tarihinde site üzerinden açıklanacaktır.
Ödüller ödül törenine bizzat gelen yarışmacıya teslim edilir. Ödül törenine katılamayan yarışmacıların genel müdürlük adresine bizzat veya velisiyle başvurarak ödülü on beş gün içinde alma hakkı vardır. Bu durum dışında başka bir kimse, yarışmacı adına ödül almayı Doğa Okullarından talep edemez.
Yarışma için eser gönderenler Doğa Okulları Türkiye Geneli 4. Öykü Yarışması şartnamesini aynen kabul ettiklerini beyan etmektedir.

Ödüller:
Her sınıf düzeyi için birincilik, ikincilik, üçüncülük ve mansiyon ödülü vardır.
Birincilik Ödülü : IPad ve %50 eğitim bursu
İkincilik Ödülü : IPOD ve %50 eğitim bursu
Üçüncülük Ödülü: Canon fotoğraf makinası ve %50 eğitim bursu
Mansiyon ödülü: Okuma kitaplarından oluşan hediye paketi

Yarışma takvimi:
6 Mart 2017 Başvuruların başlaması.
16 Nisan 2017 Başvuruların sonu
16 Mayıs2017 Ödül töreni

Seçici kurul:
Feyza Hepçilingirler (Yazar)
Mine Soysal (Yazar)
Yalvaç Ural (Yazar)
Gülten Dayıoğlu (Yazar)
Hurihan Yıldırım (Doğa Okulları Türkçe Bölüm Başkanı)

İletişim:
Adres: Barbaros Mah. Halk Cad. Kardelen Sok. No:2 Incity C Blok Ataşehir – İstanbul
Tel: (0216) 444 36 42

http://www.siirakademisi.com/forum//showthread.php?p=83346

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa