Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

GİO - Mavi Anka onur ödülü, Sevin Okyay’ın

Haber Tarihi: 2016-11-26




8 Ekim’de yitirdiğimiz Giovanni Scognamillo adına, Fantazya ve Bilimkurgu Sanatları Derneği (FABİSAD) tarafından verilen GİO Ödülleri, bu akşam İstanbul’da Pera Müzesi’nde düzenlenen törenle sahiplerini buldu.

Giovanni Scognamillo’nun anılmasıyla başlayan törende, Mavi Anka onur ödülü çevirmen, yazar Sevin Okyay’a sunuldu.

En İyi Öykü Kitabı Ödülü, “İt Gözü” kitabıyla Deniz Tarsus’a değer görüldü. Yılın En İyi İllüstrasyon Ödülü, Yusuf Güçlü’ye verildi. Öykü ödülü ise, “Eserekli” öyküsüyle Abbas Bozkurt’un oldu.

Mavi Anka ödülü, 2014 yılında Nazlı Eray’a, geçen yıl Bülent Somay’a sunulmuştu.

2016 GİO Ödülü heykelciğini Biğkem Karavus tasarladı.
Bu yıl ilk kez, fantazya, bilimkurgu ve korku kültürüne katkıda bulunan kuruluşlara da ödül verildi. Gerisi Hikaye ekibi ile Türkiye’nin ilk ve tek bilimkurgu kütüphanesi olan Özgen Berkol Doğan Bilimkurgu Kütüphanesi ödüle değer bulundu.

GİO Ödülleri, Türkiye’de fantazya, korku ve bilimkurgunun tanıtılması, yaygınlaştırılması, hayal gücünün öneminin vurgulanması ve bu türlerde eserler üretilmesini teşvik etmek için usta sanatçı Giovanni Scognamillo anısına veriliyor.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa