Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

6. Sarıyer Edebiyat Günleri ve Fakir Baykurt Öykü Yarışması

Haber Tarihi: 2016-11-23





AMAÇ: İlçemiz halkının okuma-yazmaya olan eğilimini arttırmak, edebiyatın bütünleştirici etkisiyle öğrenci, öğretmen ve edebiyatseverleri edebiyat dünyasının önde gelen isimleriyle buluşturmayı sağlamaktır. Bu doğrultuda Sarıyer Kaymakamlığı, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Belediyemiz “ 6.Sarıyer Edebiyat Günleri ve Fakir Baykurt Öykü Yarışması’’düzenlemiştir.

YARIŞMAYA KATILMA ŞARTLARI:
1- 1. Kategori: Ortaokul (10-14 yaş)
2. Kategori: Lise (15-19 yaş)
3. Kategori: Yetişkinler Kategorisi (Ortaokul ve Lise öğrencisi olmayan 18 yaş ve üzeri)
2- Adaylar yarışmaya sadece bir öyküyle katılabilirler.
3- Yarışmacı bir A4 kâğıdını aşmayan özgeçmişini, nüfus cüzdanı fotokopisini ve bir adet fotoğrafını küçük zarfa konularak teslim edecektir. Küçük zarfın içinde bulunan özgeçmişe adayın yaşı, açık adresi, telefon numaraları ve e-posta adresi mutlaka yazılmalıdır. Küçük zarfın üzerine sadece yarışma kategorisi yazılacaktır. Adresi ya da yaş gurubu belirlenemeyen öyküler değerlendirmeye alınmayacaktır.
Öykülerde, öykü yazarının kimliğini belirten hiçbir bilgi bulunmayacaktır.
4- Yarışmaya katılacak öyküler ve özgeçmiş; 12 punto ile Times New Roman karakterinde, hem kâğıt, hem de CD’ye kaydedilmiş biçimde hazırlanacaktır. Özgeçmiş bir adet vesikalık fotoğraf ile küçük bir zarf içine konulacak olup küçük zarfın üzerinde sadece yarışma kategorisi belirtilecektir. Öyküler (5 nüsha olarak), küçük zarf ve CD büyük zarfın içine konularak tek zarf halinde teslim edilecektir.
5- Yarışmaya seçici kurul üyelerinin birinci derece yakınları katılamaz.
6-Yarışmaya katılacak olan öykülerin daha önce hiçbir yarışmada ödül almamış ve herhangi bir yerde yayınlanmamış olması gerekmektedir.
7- Önceki yıllarda düzenlenmiş olan öykü yarışmalarımıza katılmış olup eserleri dereceye girenler düzenlenecek öykü yarışmasına katılamaz.
8- Yarışmaya gönderilen öyküler iade edilmeyecektir.
9- Öykü konusu serbesttir.
10- Öykülerin uzunluğu 5 (A 4) sayfayı geçmeyecek boyutta olacaktır.
11- Öyküler Sarıyer Belediyesi Kültür Merkezi, Şehit Mithat Yılmaz Caddesi No:85 SARIYER / İSTANBUL adresine elden, APS, Kargo ve kurye ile gönderilebilir.
12- Sarıyer Belediyesi yarışmada ödül kazanan eserleri yayınlama hakkına sahiptir.
13- Yarışmada üç kategoride ilk üçe giren öykülere ödül verilecektir. Ayrıca her kategoride mansiyon ödülü ve yetişkin kategorisinde “Tarık Akan Özel Ödülü” verilecektir.
14- Yarışmaya gönderilen öykülerin bu şartnamenin herhangi bir maddesine aykırılığı, alıntı, kopya ya da başkasına ait olduğunun tespit edilmesi durumunda söz konusu öyküler yarışma dışı bırakılacak olup hukuki sorumluluğu da yarışmacıya ait olacaktır.
15- Yarışmaya son başvuru tarihi 03 Mart 2017’dir.
16- Yarışma sonuçları 03 Mayıs 2017 tarihinde açıklanacaktır. Kazanan öykülerin sahipleri
www.sariyer.bel.tr sitesinde yayınlanacaktır.
17- Ödül töreni tarihi daha sonra ilan edilecektir.
18- Yarışmaya öykü gönderen yarışmacılar bu şartnameyi kabul etmiş sayılır.

SEÇİCİ KURUL ÜYELERİ

Ön Seçici Kurul:
İbrahim Balcı (Yazar)
Cafer Hergünsel (Yazar)
Tuncay Dağlı (Yazar)
Mercan Bilgen (Edebiyat Öğretmeni)
Ceren Mansuroğlu (Edebiyat Öğretmeni)

Seçici Kurul:
Özcan Karabulut (Yazar)
Vecdi Çıracıoğlu (Yazar)
Zafer Doruk (Yazar)

ÖDÜLLER :
Yarışmada dereceye girecek öykü sahiplerine şu ödüller verilecektir:

TARIK AKAN ÖZEL ÖDÜLÜ: Fotoğraf Makinesi

1.KATEGORİ
BİRİNCİYE: 1500 TL
İKİNCİYE: 1000 TL
ÜÇÜNCÜYE: 750 TL
MANSİYON: 500 TL

2.KATEGORİ
BİRİNCİYE: 2000 TL
İKİNCİYE: 1000 TL
ÜÇÜNCÜYE: 750 TL
MANSİYON: 500 TL

3.KATEGORİ
BİRİNCİYE: 5000 TL
İKİNCİYE: 3000 TL
ÜÇÜNCÜYE: 2000 TL
MANSİYON: 1000 TL

YARIŞMA TAKVİMİ
SON BAŞVURU : 03 Mart 2017
SONUÇLARIN İLANI : 03 Mayıs 2017

İletisim: Çağrı Merkezi: 444 1 722
E- Posta:
kulturvesosyalisler@sariyer.bel.tr

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa