Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Zeynep Cemali Öykü Yarışması 2016

Haber Tarihi: 2016-10-15





Günışığı Kitaplığı, ilkgençliğe adım atan çocukları “adalet” öyküleri yazmaya davet ediyor. Edebiyatımıza yeni öykücüler kazandırmayı amaçlayan Zeynep Cemali Öykü Yarışması’nın 2016 başvuruları başladı. Yurt çapında duyurulan yarışmanın 6. yılında son başvuru tarihi 18 Mayıs 2016.

Yarışmanın seçici kurulunda bu yıl, Nazlı Eray, Cemil Kavukçu, Karin Karakaşlı, Yusuf Çotuksöken ve Dr. Müren Beykan yer alıyor. Yarışmanın 2016 öykülerine kılavuzluk edecek cümle, Zeynep Cemali’nin Ben, Çınar Ağacı ve Pufböreği adlı öykü kitabından: “Kara gözlerinde şimşekler çakıyordu.”

Yarınlarda ödünsüz barışı kuracak ve koruyacak olan gençlerin arasında bu yarışmaya katılanların da bulunduğunu düşünmenin umut verici olduğunu vurgulayan Proje Başkanı, Günışığı Kitaplığı Yayın Yönetmeni Müren Beykan, “Yarışmak bahane diyoruz her yıl; evet, asıl amacımız, yarınlara ilişkin umudumuzu edebiyat bayrağıyla yükseltme cesaretini gençlere aşılamak ve geleceğin yazarlarına dokunmak,” diyor.

Her yıl Cemali’nin roman ve öykü kitaplarından seçilen bir cümlenin kılavuzluk ettiği farklı bir temayı işleyen yarışmaya katılan binlerce genç bugüne dek öykülerini, 2011’de “kardeşlik”, 2012’de “hoşgörü”, 2013’te “arkadaşlık”, 2014’te “umut” ve 2015’te “cesaret” üzerine yazdılar.

2016 tema cümlesi: “Kara gözlerinde şimşekler çakıyordu.”
Teması: Adalet
Son başvuru: 18 Mayıs 2016


Zeynep Cemali Öykü Yarışması 2016 Katılım Koşulları

1.
Yarışmaya Türkiye genelinde tüm ilköğretim kurumlarının 2015-2016 öğretim yılında 6, 7 ve 8. sınıflarda okuyan öğrencilerinin katılım hakkı vardır.

2. Bir öğrenci yalnızca 1 (bir) öyküyle yarışmaya katılabilir.

3. Birden fazla kişi tarafından ortaklaşa yazılmış öyküler yarışmaya kabul edilmez.

4. Metin, öykü türüne uygun olarak yazılmalıdır.

5. Öykü Türkçe dilinde yazılmalıdır.

6. Öykü “adalet” temasında yazılmalıdır. Verilen kılavuz cümlenin öyküde kullanılması gerekli değildir.

7. Öykü A4 boyutunda dosya kâğıdına, tercihen bilgisayarda 12 punto “Times New Roman” yazı karakteriyle ya da okunaklı el yazısıyla yazılmalıdır.

8. Öykünün uzunluğunun 1.5 satır aralığıyla, iki (2) A4 sayfadan az, dört (4) A4 sayfadan fazla olmaması önerilir.

9. Öykü adı ve öyküyü yazan öğrencinin adı, öykünün başında belirtilmelidir.

10. Öykünün posta veya e-posta yoluyla tek (1) kopya gönderilmesi yeterlidir.

11. Yarışmaya son başvuru tarihi 18 Mayıs 2016’tir.

12. Başvuruda bulunacak olan öğrencilerin öykülerinin en son sayfasında öğrencinin adı soyadı, doğum tarihi, cinsiyeti, okulunun adı, sınıfı, okul adresi ve telefon numarası, yatılı ise kaldığı yurdun adresi ve telefonu, ev adresi, telefonu varsa e-posta adresi belirtilmeli; Zeynep Cemali Öykü Yarışması’na daha önce katıldıysa, katılım yılı yazılmalıdır. Ayrıca öğrencinin ilgili öğretmeninin adı soyadı, cep telefonu ve e-posta adresi eklenmelidir.

13. Başvuruların şartnameye uygunluğu, Günışığı Kitaplığı raportörleri tarafından denetlenir.

14. Şartnameye uygun olarak ve zamanında teslim edilen aday öyküler ön elemeden geçirilerek, seçici kurul tarafından değerlendirilir. Birincilik, ikincilik ve üçüncülüğe değer görülen öğrencilere ve ilgili öğretmenine ödülleri İstanbul’da düzenlenecek ödül töreninde verilecektir. İlk üç derecenin yanı sıra, seçici kurul uygun gördüğü öykülere özel ödüller verebilir. Bunların dışında, dikkat çeken öyküler de Günışığı Kitaplığı tarafından hazırlanan ve ücretsiz dağıtılan Ödüllü Öyküler kitabında yer alır.

15. Yarışmaya gönderilen öykülerin telif haklarının süresiz, bedelsiz ve koşulsuz olarak Günışığı Kitaplığı’na geçmiş olduğunu, yarışmaya katılanlar kabul ve beyan ederler. Dolayısıyla Günışığı Kitaplığı, yarışmaya katılan öyküler üzerinde süresiz tasarruf yetkisine sahiptir. Ayrıca yarışmaya katılan öykülerin muhafazası da süresiz ve koşulsuz olarak Günışığı Kitaplığı’na ait olup, yarışmaya katılanlar tarafından geri istenemeyecektir.

16. Önceki yıllarda Zeynep Cemali Öykü Yarışması’na katılarak dereceye girmiş öğrenciler, farklı bir öyküyle de olsa, yarışmaya tekrar katılamazlar. Ödüllü Öyküler kitabına öyküleri “okumalık” olarak seçilen öğrenciler yarışmaya farklı öykülerle tekrar katılabilir.

17. Yarışmaya katılan öykülerin daha önce düzenlenen benzer yarışmalarda dereceye girmemiş olması, başkası tarafından yazılmamış olması, kısmen ya da tamamen başka bir metinden kopya edilmemiş ve daha önce herhangi bir yerde yayınlanmamış olması gerekmektedir.

18.
Yarışmaya katılan öyküler üzerinde, seçici kurul tarafından gerek görüldüğü takdirde editörlük çalışması yapılabilir, fazla sayıda noktalama ve yazım hatası içeren öyküler değerlendirme dışı bırakılabilir.

19.
Günışığı Kitaplığı’na son başvuru tarihinden sonra ulaşan öyküler değerlendirmeye alınmayacaktır.

20.
Ödül almaya hak kazanan öyküler 2016 yılı Eylül ayı içinde ilan edilecektir.

21.
Öyküleri ödüle değer görülen öğrencilere 1 adet tablet ve Zeynep Cemali kitapları seti armağan edilerek, sertifika verilecektir.

22.
Ödül kazanan tüm öğrencilerin başvurularında bildirdikleri öğretmenlerine, öğrencilerini edebiyat sevgisi aşılayarak destekledikleri için birer teşekkür sertifikasıyla birlikte Zeynep Cemali kitapları seti ve okul kütüphanelerine de 20 kitaptan oluşan bir Günışığı Kitaplığı seçkisi armağan edilecektir.

23.
Postadaki gecikmeler ya da teknik aksaklıklar nedeniyle zamanında ulaşmayan başvurulardan Günışığı Kitaplığı sorumlu değildir.

24.
Yarışma koşullarıyla ilgili bilgi almak ya da başvuruların ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmek için başvuru sahipleri, Günışığı Kitaplığı’yla aşağıdaki telefon ve e-posta adresinden iletişim kurabilirler.

2916 katılım formu ve bilgi için:
http://gunisigikitapligi.com/projele...yku-yarismasi/

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa