Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

2016 Erdal Öz Edebiyat Ödülü 5 Eylül'de açıklanacak

Haber Tarihi: 2016-09-01





Erdal Öz anısına her yıl ailesi tarafından, Can Yayınları’nın katkılarıyla verilen Erdal Öz Edebiyat Ödülü’nün dokuzuncusu sahibini buluyor. Ödülü kazanan isim, Turgay Fişekçi, Kaya Genç, Handan İnci, Asuman Kafaoğlu Büke, Oğuz Demiralp, Sibel Irzık ve Can Yayınları adına Sırma Köksal’dan oluşan Seçici Kurulu tarafından 5 Eylül 2016 Pazartesi günü Cezayir Restaurant’ta düzenlenecek basın toplantısı ile açıklanacak.

Ödül; yaşamakta olan ve son üç sene içinde öykü, şiir ya da deneme alanında bir yapıtı yayınlanmış olan bir şair ya da yazara veriliyor. Ödülü bir kez alan kişiye tekrar ödül verilmez. Seçici kurul altı üye ile Can Yayınları'nın temsilcisinden oluşur. Her sene kurula başkanlık eden üye kuruldan ayrılır ve yerine yeni bir kişi seçilir. Kuruldan ayrılan üye altı yıl içinde yeniden seçici kurulda yer almaz, böylece kurulun 6 yılın sonunda yenilenmesi sağlanmış olur.

Önceki yıllarda Erdal Öz Edebiyat Ödülünü kazananlar:
2008 Gülten Akın
2009 İhsan Oktay Anar
2010 Nurdan Gürbilek
2011 Şavkar Altınel
2012 Murathan Mungan
2013 Cemil Kavukçu
2014 küçük iskender
2015 Orhan Pamuk


Erdal ÖZ (1935-2006)
26 Mart 1935’te Sivas’ın Yıldızeli ilçesinde doğdu. Babasının devlet memuru olması nedeniyle İlkokulu, Uzunköprü ve Muğla'da, ortaokulu Antalya'da, liseyi Tokat Lisesi'nde bitirdi. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde başladığı yüksek öğrenimini Ankara Hukuk Fakültesi'nde tamamladı. Amerikan Haber Merkezi'nde, Türk Dil Kurumu Yayın Kolu’nda görev yaptı. Türk Sinematek Derneği Ankara Şubesi’nde çalıştı. 12 Mart 1971 faşizm döneminde üç kez tutuklandı. Yargılama sonucu aklandı. Tutuklu olduğu sürede Deniz Gezmiş ve Yusuf Aslan gibi devrimci gençlerle tanıştı, ve onların öykülerini yazdı. Cem Yayınevi’nin çocuk kitapları dizisini yönetti. 1980 yılında Can Yayınları’nı kurdu ve ölünceye kadar yönetti. Yakalandığı akciğer kanseri nedeniyle tedavi gördüğü hastanede 6 Mayıs 2006'de İstanbul’da öldü.

Yazın yaşamına şiirle başladı. 'Rasgele' isimli ilk şiiri İstanbul’daki Kaynak dergisinde yayınlandı. Öğrenciyken arkadaşları ile a dergisini çıkarmaya başladı. Şiir, öykü ve eleştiri yazıları Seçilmiş Hikâyeler Dergisi, Varlık, Yenilik, Yeditepe, Pazar Postası, a, Değişim, Emek, Cumhuriyet gibi dergi ve gazetelerde yayımlandı. Yapıtlarında toplumsal konuları işledi, toplum yaşamının bireyin iç dünyasına etkilerini duygusal bir üslupla yansıttı. 12 Martt sonrasında toplumsal gerçekçi çizgiye yöneldi. 12 Mart faşizminin hukuk dışı uygulamalarıyla karşılaşan tutukluların yaşamlarından yalın kesitler verdi. Baskı karşısında bireylerin yalnızlığını, direncini, umudunu etkin bir duyarlılıkla işledi.

Yapıtları:
Roman:
Odalarda (1960)
Yaralısın (1974)
Deniz Gezmiş Anlatıyor (1976)
Gülünün Solduğu Akşam (1986)
Odalarda (Elden geçirilmiş - 1995)
Defterimde Kuş Sesleri (2003)

Öykü:
Yorgunlar (1960)
Kanayan (1973)
Havada Kar Sesi Var (Yorgunlar’dan dört öykü ile birlikte, 1987)
Sular Ne Güzelse (1997)
Cam Kırıkları (2001)

Gezi Yazısı:
Allı Turnam (1976)
Bir Gün Yine Allı Turnam (1998)

Çocuk Kitapları:
Dedem Korkut Öyküleri (1979)
Alçacıktan Kar Yağar (1981)
Kırmızı Balon (1990)

Ödülleri:
1975 Orhan Kemal Roman Armağanı / Yaralısın ile
1998 Sait Faik Öykü Armağanı / Sular Ne Güzelse ile
2001 Sedat Simavi Öykü Armağanı / Cam Kırıkları ile

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa