Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü İlyas TUNÇ'un

Haber Tarihi: 2008-05-21


Edebiyat dünyasında saygın bir yeri olan Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü'nü İlyas Tunç kazandı. Adnan Binyazar, Müslim Çelik, Refik Durbaş, Şükrü Erbaş, Bahar Gökler (ailesi adına), Emin Özdemir, Sevgi Özel'den oluşan seçici kurul, 1 Şubat 2007 - 1 Şubat 2008 tarihleri arasında yayımlanan 38 şiir kitabı arasında İlyas Tunç'un 'Sesler, İncelikler' adlı dosyasını oybirliği ile ödüle değer gördü.

İlyas Tunç'a ödülü, 17 Mart Pazartesi günü saat 18.30'da Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi'nde yapılacak törenle verilecek. Ceyhun Atuf Kansu'dan şiirlerin de okunacağı törende, yazar Metin Turan 'Cumhuriyetin Kristal Şairi Ceyhun Atuf Kansu' başlıklı bir sunum yapacak.


İlyas TUNÇ (1956-  )

1956'da Ordu'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini doğum yeri olan Ordu'da, yüksek öğrenimini Gazi Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü'nde tamamladı. 1979'dan bu yana yurdun değişik bölgelerinde (Ağlasun, Gölhisar, Çarşamba, Gümüşhane) öğretmenlik yaptı. Şu anda bu görevini, Sinop Cumhuriyet İlköğretim Okulu'nda sürdürüyor.

Şiirlerive çeviri şiirleri; Kuzeysu, Yazılı Günler, Karşı, Damar, Biçem, Düşlem, Şiir-lik, Poetik'us, Pencere, Bahçe, Akatalpa, Varlık,Kül, Agora, Cumhuriyet Kitap, Çevirmenin Notu, New Coin (Güney Afrika), Timbila (Güney Afrika) gibi dergilerde yayımlandı. Dört şiir kitabı yayımlandı. "Sözler Kitabı" yayımlanmayı bekleyen şiir dosyaları. Bir de poetik yazılardan oluşan bir düzyazı dosyasının hazırlığı var. Edebiyatçılar Derneği, Türkiye Yazarlar Sendikası ve Besam üyesi.

Yapıtları :
Kış Bir Alkış mıydı (1992)
Kül ve Kopuş' (1995)
Fetüs Günlüğü (2002)
Savrulmalar (2004)

Ödülleri :
1994 Ali Rıza Ertan Şiir Ödülü
1995 Orhon Murat Arıburnu Jüri Özel Ödülü
1995 Damar Dergisi İlkbahar Şiir ödülü
2008 Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü


Bu güne dek Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü'nü kazananlar:

1986'da Behçet Aysan "Eylül"
1987'de Şükrü Erbaş, "Yolculuk"
1988'de Emirhan Oğuz, "Ateş Hırsızları Söylencesi"
1989'da Müslim Çelik, "Peryavşan",
1990'da Salih Bolat, "Karşılaşma"
1991'de Ahmet Ada, "Aşk Her Yerde"
1992'de Hüseyin Yurttaş, "Kod Adı Mansur"
1993'te Hidayet Karakuş, "Sesini Bana Bırak"
1994'te Abdülkadir Budak, "imzası Gül"
1995'de Ali Cengizkan, "Sürek Avmda Dünya"
1996'da Gültekin Emre "Taşı Sula"
1997'de Oya Uysal, "Uçuruma Düşen Nehir"
1998'de Ahmet Uysal "Suyla Sınanmış Şiirler"
1999'da Hicri izgören "Suç Duyurusu"
2000'de Hüseyin Peker "Yer Bezinden Bir Köle"
2001'de Arif Berberoğlu "Ateşin Düştüğü Yer"
2002'de Ahmet Özer "Sözümüz Vardı"
2003'te Turgay Fişekçi "Kumral Gökkuşağı"
2004'te Aydın Hatipoğlu"Yalnız Karanfil Sokağı"
2005'te Hüseyin Atabaş "Yorgun Denge" 
2006'da Çiğdem Sezer "Dünya Tutulması"
2007'de Cengiz Bektaş "Dün Bugün"
2008'de İlyas Tunç'un "Sesler, İncelikler"

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa