Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

2015 Çocuk Romanı Ödülü Koray Avcı Çakman'ın

Haber Tarihi: 2016-04-30





'Gülten Dayıoğlu Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Vakfı Çocuk Romanı Ödülü' Koray Avcı Çakman'ın 'Ördek Ayak' adlı romanına verildi.

Nitelikli Çocuk ve Gençlik Edebiyatı yapıtlarının yaygınlaşması, Türkçe'yi doğru ve yalın kullanan yeni kuşak yazarların yetişmesi amacıyla verilen Gülten Dayıoğlu Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Vakfı Çocuk Romanı Ödülü Koray Avcı Çakman'ın 'Ördek Ayak' adlı romanına verildi.

Behiç Ak, Prof. Dr. Selahattin Dilidüzgün, Asuman Portakal, Prof. Dr. Sedat Sever, Mustafa Ruhi Şirin'den oluşan seçiciler kurulu yaptığı değerlendirme sonucu Koray Avcı Çakman'ın 'Ördek Ayak' adlı yapıtını ödüle uygun bulmuştur.

Koray Avcı Çakman ödülünü, 13 Mayıs 2016 tarihinde Hitit Üniversitesi'nde yapılacak törenle alacak.





Koray Avcı Çakman
Samsun'da doğdu. Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. mezunudur.
2006 yılından beri serbest yazar olarak çalışan Koray Avcı Çakman'ın, ana okulu yaş grubuna yönelik olarak tek cilt şeklinde basılmış 145 öykü ve masalının yanı sıra, 9-12 yaş grubunu hedefleyen bir romanı ve çeşitli yaş gruplarına yönelik toplu masal ve öykü kitapları yayınlanmıştır. Yazar, ÇGYD, PEN Yazarlar Derneği, Edebiyatçılar Derneği, Okul Öncesi Eğitimi Geliştirme Derneği ve Çağdaş Drama Derneği üyesidir. Ayrıca Çocuk Müzeleri Derneği yönetim kurulu üyesi olan yazar serbest drama liderliği de yapmaktadır.
2006 yılı Ömer Seyfettin Öykü Yarışması'nda mansiyon, 2009 ve 2010 yıllarında, gene yetişkinlere yönelik iki öyküsüyle iki ayrı yarışmada ikincilik ve üçüncülük alan yazar, 2010 yılında yazdığı çocuk öyküsüyle ikincilik kazanmış ve son olarak da Almarpa'nın Gizemi isimli eseriyle 2011 Yılı TUDEM Roman Yarışması'nda birinci seçilmiştir. Koray Avcı Çakman'ın Masal Anne isimli eseri, Erdem Yayınları tarafından hazırlanan Masal Zamanı Dizisi'nin yedinci cildi olarak yayınlanmıştır.

Yapıtları:
Almapar'nın Gizemi
Sahibini Arayan Keman
Gülen Sakız Ağacı
Yedikır'ın Kuşları
Dedemin Uçan Dairesi
Yengeç Yazar
Sıra Sana Da Gelecek

Ödülleri:
2006 Ömer Seyfettin Öykü Yarışması 'mansiyon'
II. Behiç Erkin Öykü Yarışması 'üçüncülük'
“Arkadaşım Flamingo” çocuk öyküleri yarışması 'ikincilik'
II. Kelendiris Öykü Yarışması 'ikincilik'
2011 Tudem Edebiyat Ödülleri 'Almarpa’nın Gizemi” ile birinci
2015 Çocuk Romanı Ödülü 'Ördek Ayak' ile birincilik
 
 
 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa