Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

12. Altın Portakal Şiir Ödülü "Bana Düşlerini Anlat" ile Çapan'ın

Haber Tarihi: 2008-05-21


 
Antalya Büyükşehir Belediyesi ile Antalya Kültür Sanat Vakfı Tarafından Bu Yıl On ikincisi verilen Altın Portakal Şiir Ödülü Cevat Çapan'ın oldu. Çapan ödülü, ilk baskısı 2007 yılı içinde yapılan Cevat Çapan'ın "Bana Düşlerini Anlat" adlı yapıtıyla kazandı.

Bu yıl Lale Müldür şiirinin ele alındığı on birinci  Altın Portakal Şiir Ödülü Sempozyumu ardından toplanan Seçici Kurul, 12. Altın Portakal Şiir Ödülü'nün sahibini belirledi. Doğan Hızlan, Mehmet Taner, Necmi Zeka, Orhan Koçak ve geçen yıl ödül alan Lale Müldür'den oluşan Seçici Kurul bu yıl oy birliğiyle ödülü, özel ile geneli buluşturmuş olması, kişisel olanın evrensel olana gömülü özünü pırıl pırıl bir lirizmle dile getirişindeki ustalık, doğallık ve sahiciliği gerekçesiyle toplu şiirleriyle aynı adı taşıyan ve ilk baskısı 2007 yılı içinde yapılan Cevat Çapan'ın "Bana Düşlerini Anlat" adlı eserine verdi.


Akdeniz Altın Portakal Şiir Ödülü'nu kazananlar

1997 “Opera” adlı kitabı ile Enis Batur
1998 "40 Şiir ve 1" adlı kitabı ile Haydar Ergülen
1999 “Sessiz Arka Bahçeler” adlı kitabı ile Gülten Akın
2000 “Küflü Şimşek” adlı kitabı ile Mehmet Taner
2001 “Kılıç İpekte Sınanır” adlı kitabı ile Hüseyin Ferhad
2002 "Hayalete Övgü” adlı kitabı ile Ahmet Oktay
2003 "Konu Komşu " adlı kitabı ile Necmi Zekâ
2004 “Cendere” kitabı İLE  Güven Turan
2005 "Beni Hiç Göremezsin" adlı kitabı ile Yücel Kayıranile
2006 "Ba" adlı kitabı ile Birhan Keskin
2007 "Ultra-zone'da Ultrason" ile Lale Müldür
2008 "Bana Düşlerini Anlat" ile Cevat Çapan

 
Cevat ÇAPAN (1933-   )

18 Ocak 1933’te Kocaeli'nin Gebze İlçesi'ne bağlı Darıca’da kasabasında doğdu. Robert Koleji ve Cambridge Üniversitesi İngiliz Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde, Mimar Sinan Üniversitesi'nde ve Boğaziçi Üniversitesi Amerikan Edebiyatı Bölümü'nde öğretim üyesi olarak çalıştı.  1968’de doçent, 1975’te profesör oldu. Bir yıl Amerika'da bulundu. Özel Yeditepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi'nde dekan oldu. Devlet Tiyatroları Edebi Kurul Başkanlığı, ansiklopediler ve yayınevlerinde danışmanlık yaptı.

1980'den sonra şiire daha çok zaman ayırdı.Kendine özgü  buğulu ve hüzünlü bir sesle, duygu ve düşünce  yükünü şiirin bütününe dengeli yayarak, imge özgünlüğünü her zaman korumuş, şaşırtıcı, usta işi şiirler yazdı. İlk şiiri Varlık dergisinde yayınlandı. Şiirleri, şiir çevirileri, tiyatro eleştirileri ve yazıları Adam Sanat, Dönem, Şiir Sanatı, Papirüs, Yeni Dergi, Milliyet Sanat, Seçilmiş Hikâyeler, Varlık, Yeditepe, Yücel, Cumhuriyet Kitap dergilerinde yayınlandı. Dünya şiirini Çin’den Peru’ya kateden Çaopan, İngiliz ve Amerikan edebiyatından yaptığı çevirilerin yanı sıra Yunancadan da Türkçeye çeviriler yaptı. Çağdaş Yunan şiiri, İngiliz şiiri ve Amerikan şiiri antolojilerinin de aralarında olduğu birçok kitap yazdı. Şiir ve şiir çevirileriyle üretken bir yazın adamı olarak tanındı. İlk şiir kitabı "Dön Güvercin Dön" ile Behçet Necatigil Şiir Ödülü'nü kazandı.

Yapıtları :

Şiir:
Dön Güvercin Dön (1985)
Doğal Tarih (1989)
Sevda Yaratan (1994)
L’biver est fini (1996)
Bana Düşlerini Anlat / Toplu Şiirler (2007)

İnceleme:
İrlanda Tiyatrosunda Gerçekçilik (1966)
Değişen Tiyatro (1972)
Çağdaş Bir Oyun Yazarı: John Whiting (1975)

Antoloj:
Çin’den Peru’ya (1966)
Çağdaş Yunan Şiiri Antolojisi (1982)
Çağdaş İngiliz Şiiri Antolojisi (1985)
Çağdaş Amerikan Şiiri Antolojisi (1988)
Dünya Yazınından Seçilmiş Aşk Şiirleri (1993)
Şiir Atlası I (1994)
Şiir Atlası II (1995)
Şiir Atlası III (1996)

Ödülleri:
1986 Behçet Necatigil Şiir Ödülü / Dön Güvercin Dön ile
2007 Altın Portakal Şiir Ödülü

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa