Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Van Kitap Fuarının programı açıklandı

Haber Tarihi: 2016-04-15





Van Büyükşehir Belediyesi tarafından 22 – 30 Nisan tarihleri arasında “Kitapla Barış” teması ile gerçekleştirilecek olan 2. Kitap Fuarı’nın programı açıklandı. Van Büyükşehir Belediyesi Eş Başkanları Hatice Çoban ve Bekir Kaya, Van’da bulunan yerel ve ulusal basına Kitap fuarı hakkında bilgi vermek üzere kahvaltıda bir araya geldi. Bu yıl ikincisi düzenlenen fuara 100'e yakın kitapevi, 60 tanınmış edebiyatçının da katılacağı 30 panel, söyleşi ve dinletinin olacağı belirtildi.

Basın toplantısında ilk olarak konuşan Bekir Kaya, ülkenin içinden geçtiği acılı günlerde bir kitap fuarı gerçekleştirdiklerine vurgu yaparak, “yanıbaşımızda Yüksekova’da, aslında tahmin ettiğimiz ama maalesef bizden çok büyük acıların yaşandığını, yine Şırnak’ta, Nusaybin’de, Sur’da, Cizre’de adeta sivillerin katledildiği, katliamların yaşandığı bir süreçteyiz. Ama yaşamında devam ettiğini, faşizme inat yaşamamız gerektiğini, ısrarla da mücadeleye devam etmemiz gerektiğini de bu kitap fuarıyla göstermek istiyoruz” dedi.

Otoriterleşen sistemlerde sanattan, edebiyattan, barıştan korkulduğunu dile getiren Kaya, “Bunları dile getirenlerin hain edildiğini biliyoruz. Maalesef ülkemizde de benzeri bir süreci yaşıyoruz. Hatırlarsanız bir dönem İç İşleri Bakanı, ‘siz terörü teröristi dağda aramayın, mısra yazan, şiir okuyan, tuale fırça darbesi indirenlerin hepsi aslında teröristtir’ demişti. Belki bir es verildi, bir barış süreci yaşandı ama bu sene biz aynı şeyleri bu ülkenin Cumhurbaşkanı’nın ağzından duyduk. Yine en büyük ilan edilen hainin akademisyenler olduğu, yazarlar, şairler oldu. Barış isteyen herkes oldu. Muhalifler oldu” şeklinde konuştu. Düzenlenen kitap fuarının ismiyle de bu zihniyete karşı bir tutum sergilediklerini vurgulayan Kaya, “Bizde bu kitap fuarıyla belki bu zihniyete, belki bir şairin burada bir mısrasıyla faşizme karşı bir şeyler söyleyebiliriz diye, bi akademisyen gelip barışı dile getirir diye kitap fuarımızı ‘Kitapla Barış’ diye isimlendirdik” dedi.

Ardından söz alan Hatice Çoban ise bir arada yaşamanın önemine dikkat çekerek, “, demokraside, özgürlüklerde ısrar etmeliyiz. Birlikte yaşamda ısrar etmeliyiz. Ülkemiz için ısrar etmeliyiz. Tekçilik hiç bir ülkeye kazandırmadı, bizim ülkemize de kazandırmayacak. Dolayısıyla çokluk, çoğulculuk, demokrasi, hukuk ve halkların haklarıyla birlikte var olmak kazanacak. Bir çok şeyi kitap fuarı haftasında yazarlarımız, akademisyenlerimiz söyleyecek” şeklinde konuştu. Konuşmaların ardından eş başkanlar gazetecilerin sorularını yanıtladı.

 

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa