Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Arjen Arî Onur Ödülü Tonguç Ok’a verildi

Haber Tarihi: 2016-04-01





Yaşamı boyunca Kürt edebiyatına emek veren, Kürt şiirinin çağdaş öncülerinden Arjen Arî anısına Evrensel Basım Yayın, Arjen Arî’nin ailesi, Lîs Yayınları, Ronahî Yayınları ve Kürt Yazarlar Derneği’nin düzenlediği şiir ödülünün üçüncüsü sonuçlandı. Berken Bereh, Îrfan Amîda, Yildiz Çakar, Mihemed Ronahî ve Necla Arî’den oluşan seçici kurul yaptığı değerlendirme sonucunda bu yıl ödüle layık eser bulunmadığını açıkladı.

Kürt dili ve edebiyatının gelişmesinde emek ve katkıları olan kişilere verilen Onur Ödülü’ne ise bu yıl çevirmen Tonguç Ok layık görüldü.

GENÇ KALEMLERİN YARIŞMAYA KATILMASI ÖNEMLİ

Düzenleme Kurulu adına açıklama yapan Reşo Ronahî ödülün Kürtçenin Kurmancî lehçesi ile yazılmış eserlere verildiği yarışmaya bu yıl 9 dosyanın katıldığını ifade etti. “Kürt dili ve edebiyatının önündeki engellere, ana dil yasağına karşı dillerin, kültürlerin, halkların tam hak eşitliği mücadelesine dil ve edebiyat cephesinden verilmiş bir ses olması öngörüsüyle düzenlediğimiz yarışmamız bundan sonra da düzenlenmeye devam edecektir” diyen Ronahî, Kürt edebiyatına ilgi duyan genç kalemleri Arjen Arî anısına düzenlenen şiir yarışmasına katılmaya çağırdı.

TONGUÇ OK KİMDİR?

1974 yılında Kayseri doğumlu olan Ok, 1997 yılında Marmara Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü 3. sınıfta okurken gözaltına alındı, tutuklandı. 2008 yılında ağırlaştırılmış müebbet cezası aldı. Halen Kandıra Cezaevinde tek kişilik hücrede kalan Ok, cezaevine girdikten sonra İngilizcesini geliştirdi, İspanyolca, İtalyanca ve Kürtçeyi cezaevinde öğrendi. İki aylık Kürtçe yayımlanan Tiroj dergisinde Kürtçe öyküler yazan Ok, Marksizm ve Ulusal Sorun, Komünist Manifesto gibi eserleri Kürtçeye çevirdi. Ok, Türkiye Yayıncılar Birliği Düşünce ve İfade Özgürlüğü 20. Özel Ödülü ile Kürt Yazarlar Derneği tarafından onur ödülüne layık görüldü.

(evrensel)

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa