Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Dil Derneği Gürhan Uçkan Şiir Ödülü

Haber Tarihi: 2016-03-29






5 Aralık 2006'da yitirdiğimiz değerli Yazar, Şair, Gazeteci Gürhan Uçkan’ın kişiliğini, düşüncelerini ve yapıtlarını gelecek kuşaklara aktarmanın yanı sıra genç kuşakların dil duyarlılığını artırmak, yazınsal becerilerini değerlendirmek amacıyla Dil Derneği ile İsveç Atatürkçü Düşünce Derneği, üniversite gençliği arasında Dil Derneği Gürhan Uçkan Şiir Ödülü düzenlemiştir.

Üniversite öğrencileri arasındaki yarışmaya başvurular 1 Ağustos 2015 - 30 Nisan 2016 arasında yapılacak, ödül töreni ise Mayıs 2016'da Ankara'da gerçekleştirilecektir.

Şiir Yarışması Katılım Koşulları
Yitirdiğimiz değerli Yazar, Şair, Gazeteci Gürhan Uçkan’ın kişiliğini, düşüncelerini ve yapıtlarını gelecek kuşaklara aktarmanın yanı sıra genç kuşakların dil duyarlılığını artırmak, yazınsal becerilerini değerlendirmek amacıyla Dil Derneği ile İsveç Atatürkçü Düşünce Derneği üniversite gençliği arasında “Dil Derneği Gürhan Uçkan Şiir Yarışması” düzenlemiştir.

Yarışmaya Katılma Koşulları

1) Adaylar ödüle en az üç, en çok beş şiirle katılabilir.

2) Adaylar üniversite öğrencisi olmalıdır.

3) Adaylar konu seçiminde özgürdür.

4) Ödül “tek” adaya ve şiire verilir, bölüştürülmez.

5) Yarışmaya gönderilecek şiir, daha önce başka bir yarışmaya katılmamış ve yayımlanmamış olmalıdır.

6) Şiirin bilgisayarla yazılması, her şiirin bir sayfa olmas, tüm şiirlerin CD’yle gönderilmesi zorunludur.

7) Ödül, 750,_ (yediyüzelli) TL’dir.

8) Ödüle başvuru, 1 Ağustos 2015’ten başlayacak, 30 Nisan 2016’da sona erecektir.

9) Yarışmacı, şiirlerini 6 kopya çoğaltarak adını, soyadını, özgeçmişini, açık adresini, telefonunu, e-postasını yazdığı diğer sayfayla birlikte rak 30 Nisan 2016'ya dek Dil Derneği’ne (Konur Sok. 34/4 Kızılay-Ankara) ulaştıracaktır. 30 Nisan 2016'dan sonra gelen ve postada geciken şiirler değerlendirmeye alınmayacaktır.

10) Ödül töreni Mayıs 2016'da Ankara'da yapılacak, ödüle değer görülen şiirin yazarına bir belge ve anmalık sunulacaktır.

Seçici kurul: Işık Kansu, Çiğdem Sezer, Nazım Mutlu, Ertuğrul Özüaydın, Ergül Çetin ve Günay Güner’den oluşmaktadır.

Dil Derneği- İsveç ADD

Gürhan Uçkan Ödülü'nü kazananlar:
Dil Derneği ile İsveç Atatürkçü Düşünce Derneği tarafından, üniversite gençliği arasında 2009-2014 yıllarında “Dil Derneği Gürhan Uçkan Kısa Öykü Yarışması” adıyla düzenlenen ödül, 2015'te "Dil Derneği Gürhan Uçkan Şiir Yarışması" olarak düzenlenmiştir. Ödül törenleri ve ödülü kazanan yapıtlar izleyen sayfalarda yer almaktadır.
2009 Göral Erinç Yılmaz, 'Güvercin Adam' adlı öyküsü ile.
2010 Çağla Nisa Yılmaz, 'Şişman Konçerto' adlı öyküsü ile.
2011 Yasemin Külte, 'Çentik' adlı öyküsü ile.
2012 Demet Çaltepe, 'Titreyen Eller' adlı öyküsü ile.
2013 Gökçe Altınbay, 'Dil' adlı öyküsü ile.
2014 Ödüle değer öykü bulunamamıştır.
2015 Dilek Mayatürk (şiir dalında)



Gürhan Uçkan
1948’de Ankara’da doğdu, ODTÜ’yü bitirdikten sonra lisanüstü öğrenim yapmak için 1972’de İsveç’e gitti ve Stockholm’e yerleşti. Gazetecilikle yazarlık onu daha çok ilgilendirince öğrenim yapmadı. Yansıma dergisinde yayımlanan yazı, şiir, araştırma ve çevirilerini, Sanat ve Toplum dergisindeki Küba kültürü üzerine yaptığı geniş kapsamlı izledi. 1970’li yılların sonlarında Cumhuriyet gazetesinde de yazı ve röportajları yayımlandı.
İlk iki kitabı Gabriel (öyküler) ve Sevdalar da Geçici 1982’de yayımlandı. Uzun süre Yarın ile Bilim ve Sanat dergilerinin İsveç temsilciğini de yapan Uçkan’ın ilk araştırma kitabı Çağdaş Sömürgecilik ve Emperyalist Yayılma Örneği: Güney Afrika Cumhuriyeti 1986’da çıktı.
1998’de Hacı Bektaş Şenliğinin öykü ödülünü, 2002’de İsveç Akademisi tarafından her yıl verilen “Natur ve Kültür Çeviri Büyük Ödülü”nü aldı.
1992’den başlayarak Cumhuriyet gazetesinin İsveç temsilciliğini yaptı. 5 Aralık 2006 tarihinde aramızdan ayrılan Gürhan Uçkan, Berfin Bahar (İstanbul) ve Tan (Ankara) dergilerine düzenli olarak katkıda bulundu. İsveç Örneğinde Kadın Hakları, İşçi Hareketi ve Feminizm adlı bir araştırma ve Gecikme adlı bir şiir dosyası da yayımlanmaya hazır bekliyordu. Çok uzun zaman İsveç’te yaşamasına karşın, İsveç uyrukluğunu seçmedi; orada da bir Türk yazarı olarak tanındı.

Yapıtları:
Gabriel (öyküler) 1982
Sevdalar Da Geçici (şiirler)1982
Haykıran Sessizlik (şiirler) 1986
Güney Afrika Cumhuriyeti (araştırma)1986
Gabriel (yeni öykülerle 2. basım) 1989
Bir Demet Özlem (şiirler) 1990
Mutlu Kadınlar (şiirler) 1993
Geceyarısı Güneşi (öyküler)1994
Mutlu Kadınlar (yeni şiirlerle 2. basım)1997
Kadınların İsveç’i (araştırma, Oral Çalışlar’la birlikte) 1998
Sevginin Çiçek Açtığı Yerde (öyküler) 2000
Hoşgeldin (şiirler) 2000
Kalıcı Kuşlar Da Üşür (denemeler) 2000
Aşkın Yedinci Yüzü (roman) 2001

Çevirileri:
Üç Kıtadan Desler (şiir antolojisi) 1983
Yunan Dosyası (Ali Cengizkan, İsveççe) 1998
Güneyde Söyleşiler (Marta Traba, roman) 1987
Gökyüzünde isyan (Sven O Bergkvist, roman) 1991
Yanlış Adım (Dan Mellin, öyküler) 1991
Gece Treninde Aşk ( 13 İsveçli yazardan birer öykü) 1991
Çölde Aşk (13 İsveçli yazardan birer öykü) 1994
Yılanın Yolu (Torgny Lindgren, roman) 1997
Bana Bundan Sonra İlk Dokunanın (Bodil Malmsten) 1997
Hüzün Gondolu (Tomas Tranströmer, şiirler) 1998
Uzunçorap Pippi (Astrid Lindgren’in çocuk romanı) 1998
Finistere’de Suyun Fiyatı (Bodil Malmsten, roman) 2004
Pölsan (Torgny Lindgren, roman)2005
İzmir Saat Üç (Tomas Tranströmer, şiirler) 2005
Çılgın Yıllar (Birgitta Stenberg, roman) 2005
 
 
 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa