Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Mehmet H. Doğan'ı kaybettik

Haber Tarihi: 2008-05-21


İki aydır yoğun bakımda olan Mehmet H. Doğan bu akşam vefat etti. Cenaze töreni için, Kanada'da bulunan oğlunun gelmesi bekleniyor. Bu nedenle cenaze töreniyle ilgili netleşmiş bilgi yok. Cenaze töreniyle ilgili gelişmeleri tören tarihi, saat ve yeri kesinleşince bildireceğiz.
Başımız sağolsun.
Yazın dünyasının başı sağolsun.

Mehmet H. DOĞAN (1931-2008)

28 Haziran 1931'de Adana'da doğdu. Asıl adı Mehmet Zeki TOKYAY'dır. (Yazılarında  Mehmet H. DOĞAN adının yanı sıra Mehmet Halil ve Meh­met Doğan imzalarını da kullandı.)  Adana Lisesi'ni bitirdikten sonra Hava Harp Okulu'na girdi. Harb Okulu'ndan  pilotluk olarak mezun oldu ve Hava Kuvvetlerinde göreve başladı. Hava Kuvvetleri'nin Eskişehir ve Merzifon üslerinde pilot olarak görev yaptı.  Almanya'ya gönderildi, Bandırma üssünde görevlendirildi. Sağlık nedenleriyle pilotluktan ayrıldı ve İngilizce öğretmenliği eğitimi için ABD'ye gitti. Dönüşünde İzmir Hava Lisan Okulu'nda İngilizce öğretmenliğine atandı. Kendi isteğiyle ordudan ayrıldı. Ege Üniversitesi Yabancı Diller Okulu'nda İngilizce okutmanı olarak çalışmaya başladı. 1978'de emekli oldu. TYS, Edebiyatçılar Derneği ve PEN Yazarlar Derneği üyesi olan Hızlan evli ve iki çocuk babasıydı. 17 Şubat 2008'de İzmir'de hayatını kaybetti.

"Sarı Recep" adlı İlk öyküsü  Yeni Adana gazetesinde, ilk şiirleri Adana Halkevi dergisi Görüşler'de yayımlandı. Şiir, deneme, eleştiri ve inceleme yazıları Aydınlık, Eylem ve Papirüs dergilerinde sürdürdü. İlkin, Yön, Sosyal Adalet, Papirüs, Şiir Sanatı, Yeni Edebiyat, Yeni Dergi, Politika, Milliyet Sanat, Broy, Adam Sanat, Argos, kitap-lık, Sanat Dünyamız, Yeni Yüzyıl, Yeni Biçem dergi ve gazetelerinde yayımlanan deneme, eleştiri ve inceleme yazılarıyla tanındı.  Özellikle İkinci Yeni ve 1980 sonrası şairleri hakkında yazdığı inceleme ve eleştiri yazılarıyla dikkat çekti. Günümüz şiir eleştirmenleri arasında önemli bir yer edindi. Hazırladığı şiir yıllıkları ile şiirimize katkı sundu.

Yapıtları:
Alçak Uçuş
Şiir ve Eleştiri
Çağının Tanığı Olmak
Şiirin Yalnızlığı
Şiir, Bugün
100 Soruda Estetik
Tekrarın Tekrarı
Yazinin Bir Çagi - Seçme Yazilar (1966-1998)
Yüzyılın Türk Şiiri Antolojisi (3 cilt)
Şimdi Uzaklardasın (Anı)
Yazıdan Bakmak
Hece Taşları

Ödülleri:
1967 Yeni Dergi Eleştiri Ödülü / "Orhan Veli'de Fikir Örgüsü" yazısıyla
1974 TDK Eleştiri Ödlü "Tekrarın Tekrarı" ile 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa