Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Mülteciler için bir şiir

Haber Tarihi: 2016-03-20


Dünyanın pek çok ülkesinde örgütlü bulunan Dünya Şiir Hareketinin (World Poetry Movement/WPM) Eş Güdüm Kurulu, 2016 Dünya Şiir Günü’nün bütün ülkelerde “Mülteciler için bir şiir”(a poem for refugees) ana başlığı ile mülteci sorununa adanmasına karar verdi.




Buna paralel olarak Türkiye Yazarlar Sendikası(TYS) ve PEN Türkiye Merkezi İstanbul, Edirne, Ankara ve İzmir (Seferihisar) etkinlikleriyle dünya ölçeğindeki etkinliklerde yer alacak.

İstanbul’da 21 Mart akşamı Nâzım Hikmet Kültür Sanat Evi’nde dünya şiir gününü kutlayacak. Ülkenin önde gelen şairlerinin katılacağı şiir okuma programında dünya şiir günü bildirisi okunacak ve mülteciler için şiirler okunacak.

ŞAİRLER MERİÇ NEHRİ’NDE

Türkiye Yazarlar Sendikası bugün sınır kenti Edirne’de, Meriç Nehri üzerindeki taş köprüde, sendika üyesi çok sayıda şairin katılımıyla mülteciler için şiir okuma programı gerçekleştirecek. Bu mekanın önemi, Meriç Nehri’nin Türkiye’den Yunanistan’a geçmek isteyen mültecilerin yaşamları pahasına kullandıkları bir geçiş yolu olması. Şairler, Türkiye Yazarlar Sendikasının ve Dünya Şiir Hareketinin çağrısıyla 21 Mart Dünya Şiir Günü için Edirne’de buluşuyor. TYS, geleneksel “Şiir sokakta, şair yollarda” eylemini bu yıl mültecilere adadı. Mülteci ölümlerine karşı farkındalık oluşturmak ve dünya barışını savunmak için Meriç Nehri kıyısında yan yana gelecek olan şairler, barış şiirlerini ve barış bildirilerini okuyacaklar.

Türkiye Yazarlar Sendikası İzmir temsilcileri ise bugün bir grup şairle, şair kasabası Seferihisar’a giderek mültecilerin botlara binerek denize açıldıkları kıyılardan birinde büyük ateşler yakarak şiir okuma programını gerçekleştirecekler. Bu etkinlikte İzmir’de bulunan Mülteciler Derneği de katılacak.

Ankara Nâzım Hikmet Kültür Merkezinde, Dernek Sözcüsü Yazar ve Şair Abdullah Nefes’in bildirdiğine göre, konuyla ilgili bir fotoğraf sergisi açılacak ve bu kentimizde yaşayan çok sayıda şair mülteciler için şiir prog-ramına katılacak.

Etkinliklerin başlangıcında, Şair Ataol Behramoğlu’nun Dünya Şiir Hareketi adına hazırladığı “Dünya Hepimizin” başlıklı bir bildiri okunacak.

DÜNYA HEPİMİZİN

Ataol Behramoğlu’nun yazdığı Dünya Şiir Günü bildirisi şöyle: Yirmi birinci yüzyılın bütün insanlık tarihi bakımından en acı verici, yaraları çok uzun zaman sarılamayacak trajedilerinden birini yaşıyoruz.

Bir çoğu Egenin acımasız sularında boğularak can veren, aralarında bebeklerin, çocukların da olduğu, yitip giden yüzlerce can ise bir daha geri gelmeyecek.

İç savaşın, terörün neden olduğu mülteci trajedisinin arkasında, bölgedeki ekonomik, jeopolitik çıkarlarının takipçisi emperyalist güçlerin bulunduğunu herkes biliyor.

Arap Yarımadası’ndaki, Suriye çevresindeki komşu ülkelerde iktidarı elinde tutan güçlerin de bu yağma ve talan vahşetinde ganimet toplamak için ülkelerini kirli savaşın ve terör batağının içine sürükledikleri de yine herkesçe bilinmektedir.

Bütün ülkelerde yüzlerce seçkin şairin temsilcisi olan Dünya Şiir Hareketi bu utanç verici, vicdan kanatıcı trajediye insanlığın dikkatini çekmek, uyuyan akılları ve vicdanları sarsıp uyandırmak için 21 Mart Dünya Şiir Günü’nü, öncesindeki ve sonrasındaki günlerle, “mülteciler için bir şiir” başlığı ile bu soruna ayırmak kararını aldı.

Bu yıl dünya şiir gününde pek çok ülkede yüzlerce şairin sesi, bir kutlama çınıltısı olarak değil, bir ağıt korosunda gibi yükselecek.

Fakat bu ağıt bir yakınma değil; haksızlığa, vicdansızlığa, masum insanlara acı çektirilmesine karşı bir protesto haykırışı, bir başkaldırı çağrısıdır.

Bütün ülkelerin yöneticilerini bu vicdan çağrısına kulak vermeye çağırıyor, insanlığın en has ve özlü sesi olan şiirin bu kanlı trajedinin sorumlusu olan herkesten hesap sormaya devam edeceğini bildiriyoruz. Hiç kimse dünyanın hepimizin olduğunu unutmamalıdır.

evrensel
 
 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa