Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

A. Hamdi Tanpınar Deneme Yarışması Katılım Koşulları

Haber Tarihi: 2016-03-08


Bursa Osmangazi Belediyesi, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın adını yaşatmak ve edebiyatımıza yeni eserlerin eklenmesini sağlamak amacıyla edebiyatın yedi farklı dallında yarışma düzenlemeyi planlamış; 2001 yılında Deneme dalında düzenlenen yarışma ile başlangıç yapılmıştır. 2008 yılında ise, başa dönülerek, bir kez daha Deneme dalında düzenlenmiş, 2016 yılında ikinci kez başa dönülerek bir kez daha yarışma DENEME dalında yapılacaktır.






Katılma Koşulları

  • Yarışmanın son başvuru tarihi 22 Nisan 2016’dır. Postadan kaynaklı gecikmeden Belediyemiz sorumlu değildir. Eserler iade edilmeyecektir.
  • Yarışmaya katılacak eserler daha önce yayımlanmamış olmalıdır.
  • Yarışmaya yurt içi ve yurt dışından herkes katılabilir.
  • Tanpınar Edebiyat Yarışması’ndan daha önce ödül alanlar katılamaz.
  • Katılım bir(1) eserle sınırlandırılmıştır, sayfa sınırlaması yoktur.
  • Edebiyat dünyamızda 80'li yıllardan bugüne kadar eserleri ve fikirleri üzerinde en çok durulan şahsiyetlerden biri olan Tanpınar, her geçen gün giderek daha yoğun bir ilgiyle karşılaşmış, eserleri farklı çevreler tarafından okunmaya ve yorumlanmaya başlanmıştır. Hayattayken değeri pek de anlaşılamayan, ancak son 15-20 yıl içinde hakkında yüzlerce yazı ile 40'a yakın kitap yazılan Tanpınar, yıllar içinde "Yavaş yavaş aydınlanmaya" başlamış bulunmaktadır. Bu nedenle yarışma konusu “Yavaş Yavaş Aydınlanan…” olarak belirlenmiştir. Eserler Türkçe yazılacaktır.
  • Her yarışmacı eserini 7 nüsha olarak çoğaltılmış halde ve bununla birlikte metni içeren cd’yi aşağıdaki adrese elden veya postayla gönderecektir.
OSMANGAZİ BELEDİYESİ / Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü

Soğanlı Mahallesi, Dr. Sadık Ahmet Caddesi, No: 388, Osmangazi Belediyesi Soğanlı Kültür Merkezi / BURSA
  • Yarışmacılar gerçek isimleriyle değil rumuzla katılacaklardır. Bu nedenle eserin üzerinde(veya herhangi bir sayfasında) gerçek kimlik bilgileri yer almayacak, bunun yerine rumuz kullanılacaktır. Yarışmacının ad, soyad, telefon(cep, ev, iş), adres ve e-mail bilgilerini içeren bilgiler, kapalı bir zarf içinde gönderilecektir.
  • Eserler; Prof. Dr. Abdullah UÇMAN başkanlığındaki; Dr. Handan İNCİ, Yazar Dr. Alim KAHRAMAN, Prof. Dr. Mehmet Tekin, Arzu Çağlar, Metin Önal Mengüşoğlu, İhsan Deniz’den oluşan jüri tarafından değerlendirilecektir.
  • Yarışmada dereceye girenlerden; birinciye 10.000 TL ikinciye 7.500 TL, üçüncüye 5.000 TL, mansiyon kazanan yarışmacılara ise 2.500’er TL ödül verilecektir. (2 mansiyon)
  • Sonuçlar 28 Mayıs 2016 tarihlerinde açıklanacak, ödüller ise daha sonra açıklanacak bir tarihte düzenlenecek törenle sahiplerine verilecektir.
  • Jüri’nin uygun bulduğu eserler, Osmangazi Belediyesi tarafından yarışma sonunda bir kitapta derlenerek yayımlanacaktır. Bu kitapta yayınlanacak eserler için ayrıca telif ücreti ödenmeyecektir.
  • Yarışmaya, Bursa Osmangazi Belediyesi mensupları ile Seçici Kurul üyeleri ve bunların birinci derece yakınları katılamazlar.

 

 

 

http://www.siirakademisi.com/forum//showthread.php?p=81055

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa