Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Şaka Gibi adlı oyuna ‘Ayakkabı kutusu' yasağı

Haber Tarihi: 2016-03-02





Üç Ağaç Kültür Derneği tiyatro topluluğunun hazırladığı ‘yasaklar’ temalı “Şaka Gibi” adlı oyun, salon haftalar öncesinden alınmasına rağmen gösterime bir gün kala engellendi. Oyunda kullanılan ‘ayakkabı kutusu’ sözü, muhalif bulunarak İskenderun Belediyesi tarafından salonda oynanması yasaklandı.

AKP iktidarı süresince sanat camiasında, salonsuz, mekansız bırakılan sanat kurumları ve sanatçılarından: kitapları yasaklanan yazarlara, filmleri sansürlenen sinemacılardan, heykelleri yıkılan heykeltıraşlara, “Tvalindeki resmine tükürürüm” diyen bakanla karşılaşan ressamından, Gezi direnişine destek verdiği için ödenek alamayan tiyatrolara varan geniş bir alanda yaşanan sansür, yasak ve cezalar ile bunlara karşı verilen mücadele her gün yeni örneklerini yaşanıyor.

Bu örneklerden biri Hatay’ın Arsuz ilçesi içinde kurulan Üç Ağaç Kültür Derneğinin haftalar öncesinden 28 Şubat, 6 Mart ve 12 Mart’ta oynanmak üzere tuttuğu İskenderun Belediye Kültür Sarayı İskenderun belediyesi tarafından 27 şubat akşamı ‘muhalif’ olduğu gerekçesiyle yasaklandı. Yasağı prova sırasında öğrenen oyuncuların tepkisi oyunun adı oldu: Şaka gibi!

Oyunculardan Tepki
Tiyatro oyuncuları kostümlerini giyip ağızları bantlı bir şekilde İskenderun sokaklarında ellerinde ‘Tiyatro sansürlenemez’, ‘Tiyatrolar keyfi yasaklanamaz’, yasaklandık’ ‘emeğe saygı’ dövizleriyle yürüyerek protesto ederek tepkilerini gösterdiler. İskenderun sahilinde mini amfide oyunda geçen bazı bölümleri sahneleyen oyuncular ‘suç işlemek serbest ancak bunu dile getirmek yasak’ diyerek tepki gösterdiler.

Daha önce şehir tiyatrosunun oyunlarını iptal eden AKP’li İskenderun Belediyesi geçtiğimiz ay içinde sosyal haklar derneğinin kentsel dönüşümle ilgili panelini yerin kirası ödenmiş olmasına rağmen son gün iptal etmiş, gelenler kilitli kapıyla karşılaşmıştı.


evrensel
Tugay DEMİR
İskenderun   

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa